Cikkbeküldésként érkezett blogunkra a hír, hogy már az egri buszokra is létezik okostelefonos alkalmazás! Androidot használó érdeklődők már pötyöghetik is a „menetrend.app” nevet az áruház keresőjébe, az app Google Play-ből és AppGallery-ből tölthető le. Hála Olvasónknak a találatért!
A menetrend.app önmagában nem újdonság, olyannyira nem, hogy Debrecen, Sopron, Veszprém és Nyíregyháza helyi járatait például már 2012/2013 óta kezeli. Egerben egy kicsit tovább kellett várnunk a jóra, városunk menetrendje január 5-én került be az alkalmazásba.
„A kezdetek óta célunk, hogy a technológiai lehetőségeket maximálisan kihasználva jól használható, megbízható és szerethető szolgáltatást nyújtsunk. Néhány ok, amiért szeretni fogod:
Megbízható menetrendi adatok.
Kedvencek, ahol egy helyen láthatod leggyakoribb járataid, megállóid, útvonalterveid.
Közeli megállók és indulások GPS alapján.
Járatok követése és átszállási kapcsolatok megjelenítése.
Táblázatos menetrendek, a klasszikus megoldások híveinek.
Utazástervezés közösségi közlekedéssel (offline is!), valamint gyalogosan és kerékpárral.
Forgalmi hírek megjelenítése, ahol elérhető.
Éjszakai téma.
Gyakori és kis méretű frissítések.
És még számtalan apróság, melyeket akkor értékelsz majd igazán, ha kipróbáltad :)”
menetrend.app
December végén említettük, hogy egy frissítést követően már a Google térkép is mutatja a helyi járatok menetrendjét Egerben. Első ránézésre a menetrend.app naprakészebbnek tűnik, mivel a keresőóriás térképe még mindig kalkulál többek között 12Y és 14A járatokkal is, noha ezek a jelölések a januári menetrendváltáskor megszűntek, de tény, hogy még csak pár nap telt el az idei évből, így előbb-utóbb frissíthetik majd az adatokat.
Lassan tiszta high tech élménnyé válik egyébként az egri buszozás, a menetrend mellett ugyanis már a bérlet is a telefonunkra költözött: ahogy néztük, mindhárom kedvezményes bérlettípus („teljes árú”, nyugdíjas, diák) megvásárolható online, így igény szerint választhatunk, hogy felszálláskor a papírfecni keresésével vagy a qr-kód beolvasásával szeretnénk inkább megküzdeni. A high tech élményen persze némiképp még árnyalnak a helyközi járatokról csatasorba állított 20-30 év közötti gépcsodák, de nyilván nem lehet mindent egyszerre megreformálni.