Csütörtöki Agria Volános cikkünk kapcsán osztotta meg velünk Zsuzsa az egy éve történteket. Levelezését az utasbarát Volánunkkal alább olvashatjátok.
Az előbb olvastam a “Vasárnaptól nem a Mezőgéphez utazunk” cikket, amiről eszembe jutott egy tavalyi levelezésem az Agria Volánnal…
Akkor nem tettem közzé, pedig felháborodásom az égig ért!!!
Most idemásolom, mindenki értékelheti belátása szerint…Tisztelt Ügyintéző!
Panasszal szeretnék élni a ma reggeli (2010.04-09.) 12/C buszjárat vezetőjével szemben.
A vezető nevét nyilván nem tudom, de a busz rendszámát feljegyeztem: DZA826
Helyszín: Malom utcai buszmegálló, kb. 7:43… Több utassal együtt türelmesen várakozom…
Megérkezik a busz és három felszálló után bezárja az orrunk előtt az ajtót!!! Az ablak elé lépve elkezdek mutogatni, hogy mi van most!? A vezető meg széttárja karjait és elhúz!!!!
1. Én a kettes buszra szerettem volna még átszállni, de így az esélyemet is elveszítettem…
2. Erről a buszról nem csak én maradtam le, kb. tíz ember szeretett volna még felszállni!
3. A csuklós rész után majdnem üres volt a busz! A vezetője bele nem vakkantott volna a mikrofonjába, hogy “kérem az utasokat fáradjanak beljebb, mert lenne még felszálló”!!!
4. A lent álló utasokat is megkérhette volna, hogy mutassák meg a bérletüket és mehetnek a hátsó ajtóhoz felszállni!!!
Miközben a jegyek és bérletek árát folyamatosan emelik a szolgáltatás egyre vacakabb!?!
Önöknél feltétel, hogy a busz vezetője minél parasztabb legyen? Egyre többet tapasztalom, hogy a buszsofőrök sportot űznek az utasok szívatásából!
Sajnos konkurencia híján maradok továbbra is az Agria Volán utasa…
Práger ZsuzsaTársaságunkhoz intézett e-mailjére az alábbi választ adjuk.
A levelében vázolt forgalmi szituáció után felülállóan idegborzoló következményeit, mint szolgáltatók magunk is elfogadhatatlannak tartjuk, mert a nyújtandó munkánk elvárható színvonalát és megítélésünket rontja.
Azért, hogy minden ne következzen be – az emberi tényezőkön túl – a különféle módon, így pl. hirdetményeinkben, kiadványainkban, a megállókban, autóbuszainkon és azok utasterében meghirdetett közzétett szabályok, utazási tanácsok (volnának) hivatottak utasaink kulturált, kényelmes, balesetmentes utazását elősegíteni, melyek betartása minden tömegközlekedő jól felfogott érdeke (lenne).
Ön a jelzett probléma lényegét levelének 3. pontjában tökéletesen megfogalmazta, melyből egyértelműen kiszűrhető: Önnek azon az autóbuszon – a járművezető „vakkantása” nélkül is – helye volt. Nagy kár, hogy az autóbuszon tartózkodó utasok ezt másképp gondolták.
Ebből az aspektusból vizsgálva erősen kérdéses, hogy tulajdonképpen ki csinál kivel és mit.
Az utazási jogosultságot mindenkor az autóbuszvezetőnél kell igazolni, e tevékenységnek sosem elfogadott helyszíne az utasperon vagy annak bármely szakasza.
Reményeink szerint mindig van esély a pozitív változásokra és bizakodhatunk a hasonlóan kellemetlen helyzetek elmaradásában.Kelt: Eger, 2010. 04. 16.
Ikt.szám: 6-471/2010.Tisztelettel:
Pintér Lajos
személyszállítási üzletág igazgató
Török Béla
helyi járati üzemvezetőVajon erről kinek mi a véleménye???
A jegy és a bérlet ára azóta is emelkedik… csak a színvonal csökken!!!
Tisztelt Agria Volán! Már nem vagyok az utasuk!!!
1) Sajnálatos dolog, hogy fél évtized alatt egy kisváros még mindig nem szokott hozzá egy ilyen egyszerű feladathoz, mint az elsőajtós felszállás… (Felszállok, helyet foglalok, ha nincs üres hely, megállok HÁTUL.)
2)Nyílvánvaló, hogy a cikk írója semmilyen módon nem hibás abban, hogy nem jutott fel a buszra. De: a buszvezetőt sem kell leparasztozni, csak mert a busz a 2/3-áig annyira tömve van, hogy nem tud már felpéselődni elöl több utas, s így sofőrünknek esélye sincs a csukló mögé látni, akárhány tükör is legyen bévül elhelyezve… És ha neki is fogna karmesteresdit játszani(-azaz beleszólna a mikrofonba-), mire arrébb vonszolja magát a nép, és a lent várakozók feltuszkolják magukat a tejjel-mézzel folyó 12/C fedélzetére, az mind idő. A következő megállónál leszállnak jópáran (immáron hátulról), és mivel az előbbi karmesteri vezénylet által kifejtett hatás az utasok 99%-ánál nem idegződött be egyúttal feltétlen reflexet kiváltva belőlük, ezért újból népmegmozdulás szerevzésébe kezdhet a vezető, a következő beérkező rakomány érdekében. Még több idő- még több piros lámpa, de hát néhány ember hadd ne kényszrűljön 2 percet várni a következő buszra, aki meg a végállomástól zötykölődik és 12-szer alkalma van megélni a jelenetet egy út során, az nyugodtan keljen fél órával korábban, akkor kacagva tekintheti meg nap mint nap ugyanazt az előadást… Hmm, jól van ez így? Ja, lehet, hogy a buszvezető a már fent ülő/álló utasok (ha úgy tetszik: a többség) érdekében járt el?
3)Vajon mit jelent fent, hogy csökken a szolgágtatás színvonala? (Csak én nem vettem észre?)E kérdésben persze lehet hogy elfogult vagyok kicsit, ugyanis van szerencsém a hét napjainak nagyobbik részén fővárosunkban megfordulni. Ugyan csodálatraméltóan átgondolt Budapest tömegközlekedési hálózata, de valahogy, itthon, az Agria buszain engem mégis örömmel töltenek el olyan apróságok, mint pl.: nincs minden ablakon legalább 2 db 1 hónapnál frissebb firkanyom, nincs minden ülésen 2 óránál frissebb rágógumi, nincs minden padlón egy hanyagul feltakarított rókanyom, nem remeg minden belső burkolóelem úgy mint a nyárfalevél, nem lesz fekete az ujjam ha kapaszkodnom kell, nincs a buszvezető 7 lakat alá zárva, elbarikádozva, elsötétítve (hanem esetenként előre köszön) stb. Ja, egyébként folyamatosan újuló (és egyébként is patent műszaki állapotú) járműparkkal, tiszta és kényelmes buszokkal végez személyszállítást az AV. És relatíve jó a hozzáállásuk az ügyfelekhez is…
Hát ennyi volna a magánvéleményem.