Skip to main content
Fejlesztés

Ballagáshoz érintse meg a képernyőt!

By 2012. november 28.5 hozzászólás

Az országban eddig nem látott, de Európában is ritkaságszámba menő újítást vezetett be nyolcadikos diákjainál az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskolája. A Szinva Net Informatikai Kft. és a Nemzeti Tankönyvkiadó szoros együttműködésével létrejött kezdeményezésben a diákok könyvek helyett táblagépekből sajátíthatják el a nagybetűs élet alapjait, a digitalizált tanagyagok mellett a jegyzetelés és feladatmegoldás is a modern gépeken zajlik – úgy a gyerekek, mint a pedagógusok oldaláról. A 2012-2013-as tanév elejétől bevezetett újfajta tanítási módszer azon túl, hogy jobban megfelel a jelen korunk igényeinek, a tanagyagok érdekesebbé tevésében is jó szolgálatot tesz. Jelenleg 11 tantárgy teljes anyagának digitalizálása történt meg.

A jövőben nehezebb lesz rágni a tollak kupakját – Fotó: www.fotoszanto.com

Csak ámulunk és bámulunk néha, hogy milyen újításokkal rukkolnak elő az EKF-hez tartozó intézmények, egy biztos: valaki, valahol, valamit nagyon jól csinál a munkájában ezekért. Az, hogy mennyire válik be a cikkben tárgylat ötlet, és pár év múlva a ballagási csokrokat is értesítő ikon jelzi-e, majd kiderül, semmiképp sem árt viszont, ha Egerből indulnak el a tanulás és tanítás jövőjét megalapozó irányzatok. A folyamatosan csökkenő diáklétszámok idején talán ezzel is betölthetnénk a pár évtizede még némiképp mást jelentő iskolavárosi szerepet. Az írásunkhoz forrásként szolgáló TV Eger hírriport IDE KATTINTVA tekinthető meg, de érdeklődőknek ajánlhatunk Index.hu cikket és TV2 felvételt is.

Szólj hozzá! 5 hozzászólás

  • Nándi szerint:

    Pár gondolat.
    1. Elveszik a gyerekektől az olvasás örömét, élményét. Már így se sokat olvasnak a mai gyerekek, így meg már végleg lemondhatunk arról, hogy egy Jókai, egy Gárdonyi, vagy egy Verne könyv a kezükbe kerül. Nem fogják érezni a papír illatát, amit egy olyan könyv ad, amit már 20-30 éve olvasott az ember, és újra leemeli a könyvespolcról.
    2. Le lehet állítani a magyar nyelv képzést a főiskolákon, egyetemeken. Nem kell már megtanulni, helyesen írni, hiszen a gép majd pirossal aláhúzza amit rosszul, zölddel pedig amit nyelvtanilag hibásan írnak le.
    3. A kézírás elveszíti a jelentőségét.

    Elfogadom, hogy lépést kell tartani a technikai fejlődéssel. De, hogy minden, még a jegyzetelés is a gépeken történjen, az nem biztos, hogy hosszú távon előnyös lesz a gyerekeknek.

  • Dániel szerint:

    Egy biztos: valaki, valahol, megint óriásit szakított!
    Ismerős a történet? Vizitdíj autómaták, kakóbisztos számítógépek, digitális iskolatáblák (az iskola falai meg bedőltek a beázásoktól). Meddig tűrjük még, hogy lebutított idiótákat próbál belőlünk csinálni néhány már amúgy is gazdag, jellemtelen harácsoló?

  • R. Viki szerint:

    Biztos hogy ezt akarjuk? Egy lelkileg és szellemileg már amúgy is eléggé beszűkült „droid” nemzedéket? Ez sajnos nem haladás ez egyenes visszaút a rabszolgaságba!

  • Nándi szerint:

    Kedves iskolám, Ho Shi Minh, II-es, Ekf. gyak., mindegy hogyan nevezlek, nem biztos, hogy ez be kellene vezetni. :(

  • Ágnes Sós szerint:

    Fantasztikus! Bezárhatjuk az iskolákat, látogató központok lehetnének turistáknak, ha még meglennének a régi fekete táblák és a kréták. A gyermekek otthon maradhatnának, ki sem kellene lépniük a szobájukból, képernyőn a jegyzetek, feladatmegoldások, önellenőrzéssel, tanár sem kell, majd a gép hozza a pontjaikat! Szuper. Egyedül lesznek. De nem sokáig, csoportok alakulnak, mert egyedül nem jó lenni, kinövik a szobájukat, kellene valahol egy nagyobb hely, építeni kell, mert már az iskolák nincsenek….