Az országban eddig nem látott, de Európában is ritkaságszámba menő újítást vezetett be nyolcadikos diákjainál az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskolája. A Szinva Net Informatikai Kft. és a Nemzeti Tankönyvkiadó szoros együttműködésével létrejött kezdeményezésben a diákok könyvek helyett táblagépekből sajátíthatják el a nagybetűs élet alapjait, a digitalizált tanagyagok mellett a jegyzetelés és feladatmegoldás is a modern gépeken zajlik – úgy a gyerekek, mint a pedagógusok oldaláról. A 2012-2013-as tanév elejétől bevezetett újfajta tanítási módszer azon túl, hogy jobban megfelel a jelen korunk igényeinek, a tanagyagok érdekesebbé tevésében is jó szolgálatot tesz. Jelenleg 11 tantárgy teljes anyagának digitalizálása történt meg.

A jövőben nehezebb lesz rágni a tollak kupakját – Fotó: www.fotoszanto.com
Csak ámulunk és bámulunk néha, hogy milyen újításokkal rukkolnak elő az EKF-hez tartozó intézmények, egy biztos: valaki, valahol, valamit nagyon jól csinál a munkájában ezekért. Az, hogy mennyire válik be a cikkben tárgylat ötlet, és pár év múlva a ballagási csokrokat is értesítő ikon jelzi-e, majd kiderül, semmiképp sem árt viszont, ha Egerből indulnak el a tanulás és tanítás jövőjét megalapozó irányzatok. A folyamatosan csökkenő diáklétszámok idején talán ezzel is betölthetnénk a pár évtizede még némiképp mást jelentő iskolavárosi szerepet. Az írásunkhoz forrásként szolgáló TV Eger hírriport IDE KATTINTVA tekinthető meg, de érdeklődőknek ajánlhatunk Index.hu cikket és TV2 felvételt is.
Pár gondolat.
1. Elveszik a gyerekektől az olvasás örömét, élményét. Már így se sokat olvasnak a mai gyerekek, így meg már végleg lemondhatunk arról, hogy egy Jókai, egy Gárdonyi, vagy egy Verne könyv a kezükbe kerül. Nem fogják érezni a papír illatát, amit egy olyan könyv ad, amit már 20-30 éve olvasott az ember, és újra leemeli a könyvespolcról.
2. Le lehet állítani a magyar nyelv képzést a főiskolákon, egyetemeken. Nem kell már megtanulni, helyesen írni, hiszen a gép majd pirossal aláhúzza amit rosszul, zölddel pedig amit nyelvtanilag hibásan írnak le.
3. A kézírás elveszíti a jelentőségét.
Elfogadom, hogy lépést kell tartani a technikai fejlődéssel. De, hogy minden, még a jegyzetelés is a gépeken történjen, az nem biztos, hogy hosszú távon előnyös lesz a gyerekeknek.
Egy biztos: valaki, valahol, megint óriásit szakított!
Ismerős a történet? Vizitdíj autómaták, kakóbisztos számítógépek, digitális iskolatáblák (az iskola falai meg bedőltek a beázásoktól). Meddig tűrjük még, hogy lebutított idiótákat próbál belőlünk csinálni néhány már amúgy is gazdag, jellemtelen harácsoló?
Biztos hogy ezt akarjuk? Egy lelkileg és szellemileg már amúgy is eléggé beszűkült „droid” nemzedéket? Ez sajnos nem haladás ez egyenes visszaút a rabszolgaságba!
Kedves iskolám, Ho Shi Minh, II-es, Ekf. gyak., mindegy hogyan nevezlek, nem biztos, hogy ez be kellene vezetni. :(
Fantasztikus! Bezárhatjuk az iskolákat, látogató központok lehetnének turistáknak, ha még meglennének a régi fekete táblák és a kréták. A gyermekek otthon maradhatnának, ki sem kellene lépniük a szobájukból, képernyőn a jegyzetek, feladatmegoldások, önellenőrzéssel, tanár sem kell, majd a gép hozza a pontjaikat! Szuper. Egyedül lesznek. De nem sokáig, csoportok alakulnak, mert egyedül nem jó lenni, kinövik a szobájukat, kellene valahol egy nagyobb hely, építeni kell, mert már az iskolák nincsenek….