Már csak az utolsó simítások hiányoznak, hogy új híddal bővülhessen Eger, elkészült ugyanis a Fazola Henrik utca meghosszabbításába épült átkelő járófelülete. A 12 méter hosszú és 4,8 méter széles, tölgyfa-pallókkal burkolt híd nem csak a Kis Dobó tér mentesítésére szolgál zsúfoltabb időszakokban, de a belvárost is jobban átjárhatóvá teszi: az Eger-patak keleti (vár felőli) oldalára épült részt eddig ugyanis csak a Dobó térről, illetve a Kossuth Lajos utca felől lehetett elérni, az ezek közti távolság pedig mintegy 230 méter volt, ez egy sétálóbelváros esetében soknak számít. A híd megépítése nem csak a távolság megfelezése miatt volt egyébként indokolt, hanem a beruházás kézenfekvősége miatt is, helyén régen is állt ott egy átkelő a patak felett, melynek helye napjainkig zsákutcaként csúfoskodott a főtér szomszédságában. Az új híd megépülésétől idővel bízunk majd a városrész megszépülésében, jelenleg a Fazola és a Dr. Hibay Károly utcák kakukktojásnak számítanak a belváros többi részéhez képest, mivel nem csak állapotuk csúfos, de gyalogos és így üzlet is elvétve található rajtuk.
A beruházás idézőjelben szomorú szösszenete, hogy a belvárosi rehabilitációhoz kapcsolódva sem a Kis Zsinagóga leromlott állapotú épülete, sem a korábban említett utcák nem újulnak meg, igaz, a Hibay utcánál van ígéret legalább a macskakövek közti tömítés javítására, a semmitől már az is jobb lenne azért.
Az új átkelővel egyébként 31-re nő az Eger-patak hídjainak száma városunkon belül, ezek közül 2 vasúti-, 8 pedig gyalogos hídként funkcionál. Ez utóbbi nyolc közé tartozik a Fazola híd is, mely a korlát befejezése és a sétányokhoz történő illesztés után, rövid időn belül már használható lesz.
Remélem a hidak átadása után is átjárható marad a kis Dobó tér és a vendéglátó helyek nem torlaszolják el teljesen az asztalokkal és a székekkel az utakat amit már eddig is sajnos több esetben is megtettek .
Teljen egyetértek. Rendeletileg kellene szabályozni valami módon (Terület %, darabszám, mértet, vagy mit tudom én hogyan), hogy mekkora területet használhatnak a vendéglátósok és mennyinek kellene szabadon maradni. Lehetetlen a téren közlekedni.
Jaj Istenem!!!!
Iszonyat ronda és költséges is volt. Vajon szűkséges volt ez?
Ez a híd körülbelül annyira illeszkedik a történelmi városba, mint a Centrum áruház.
A híd és a Kossuth utca közötti támfalat is rendbe teszik? Szép lassan bedől a mederbe…