A MÁV 2013. decemberétől életbe lépő menetrendtervezete Eger számára is tartogat meglepetést, a Budapestről városunkba tartó IC-k végállomásaként „Eger” helyett ugyanis már „Eger-Felnémet” szerepel.
Menetrendtervezetbe beleélni magunkat veszélyes dolog, decemberig sok minden változhat még elvégre, tény mindenesetre, hogy a vasúti tervezetben már csak átmenő vonatként szerepelnek a pesti IC-k a fejpályaudvarunkon. A fejpályaudvar azoknak az állomásoknak a neve, ahová csak egy irányból tudnak behajtani a vonatok (lásd nagyban: Keleti-, Nyugati pályaudvar, kicsiben pedig a mi állomásunk). A tervek szerint az IC-k egy fel-leszállásnyi idő után tovább robognak majd Felnémetig, többségük megállva közben Egervár állomáson is (ez van ugye a vár mellett, a Vécseyvölgy utcán). Itt jelenleg csak a szilvásváradi vonatok közlekednek, ők is jelképes számban – egy nap mindössze négy indul belőlük. A menetrend változtatásának a turizmusban kell keresni a fő okát, a viszonylag szerencsétlen elhelyezkedésű pályaudvarunk szerepén tudnának korrigálni vele, ha egészen a várig utazhatna a főváros felől érkezők serege.
A MÁV-nak valószínűleg kevésbé volt hangsúlyos, nekünk viszont annál örömtelibb, hogy a végállomás áthelyezésével gyorsabban hazajuthatnak a Pestről, vagy Pest felől érkező felnémetiek. Velük volt ugyanis az egyik legjobban kitolva eddig, lévén, hogy a pályaudvarnál megálló buszokból csak a 10-es, 11-es, 14-es, valamint 14/A -s jelzésűek voltak jók számukra, amik járatkövetése a szilvásváradi vonatokéhoz hasonló.

A vasutallomasok.hu fényképe Eger-Felnémetről
Lábjegyzetben, de a menetrendváltozással egy lépéssel közelebb kerülnénk a régebben meglebegtetett, városon belüli vonathasználathoz is. Ez annak idején arról szólt, hogy új megállót építenének a jól csengően bevásárlónegyedként emlegetett Tesco-t, Obi-t és kisebb áruházakat magában foglaló Nagylaposra, az így létrejött, összesen 4 városon belüli vonatállomást pedig a bérletek átalakításával megnyitnák a helyi tömegközlekedés előtt is. Ez mindmáig nagyon távlati tervként maradt fenn, valószínűleg jó pár generációt kell előre ugranunk, hogy komolyan foglalkozzanak majd vele.
A pesti gyorsakat nem kell Felnémetig vinni, a nagyállomáson akinek arra van dolga, átszáll egy kis mozdonyvonatra, vagy akár egy miskolcról vásárolt leselejtezett villamosra ami ellebeg felnémetig, oszt cső ;)