Eger ezeréves tervei közt szerepel egy északi-déli irányban, városhatártól-városhatárig tartó kerékpárút hálózat megépítése. Ennek közel a fele már elkészült – a Felsővárosban, valamint az Érsekkertben találkozhatunk vele – egy félkilométeres szakasza pedig napjainkban épül, ez lesz a belvárosi szakasz, a patak mentén. A hátralévő munkák a meglévő szakaszok összekapcsolását jelentik, valamint a déli irányból behozott út teljes megépítését.
A korábbi cikkünkben egyszer már beharangozott IVS-ből megtudható az úthálózat nyomvonala, ezt mutatjuk meg alább, északról-, vagyis a Felsőtárkányból Egerbe érkező útról kiindulva. Ez egy népszerű szakasz úgy a kiránduló-, mint az ingázó biciklisták körében, a Felsőtárkány túlsó végén lévő tótól egészen a (már egri) Berva úti vasúti átjáróig tart. Onnan viszont jelenleg először a kétsávos Tárkányi úton, majd pedig a négysávos Egri úton vagyunk kénytelenek folytatni a belváros felé tartó utunkat, mindkét esetben jelentős autós forgalom mellett. A terv szerint a vasúti átjárótól a kerékpárút is követné a síneket és a Tárkányi-patak mentén érné el az Eger-patakot, melynek medre mellett aztán már kapcsolódhatna a már megépült, Bükk sétánytól a Töviskes térig futó szakaszhoz.
A képre kattintva megnézhető a kerékpárút nyomvonala
A viszonylag hosszabb elkészült szakasz után jönne az egyik nagy hiánypótlás, a Cifrakapu teret a most épülő belvárosi szakasszal összekötő rész megépítése. Ez is a patak mentén futna, a hely megvan rá, szinte adja magát a kertek alatti terület egy hangulatos kis kerékpárúthoz. A Katona téri parkolóháztól fél kilométeren át hol a felszínen, hol pedig a patak medrében jelenleg épül a bicikliút a Kossuth Lajos utcáig, legkésőbb idén ősszel át is adják elvileg.
A Kossuth Lajos utcától az Eszperantó sétányon, majd pedig az Egészségház utcán keresztül érhetnénk el az Érsekkerti részt, ezen pár méter megépítése inkább esztétikai szempontból lenne indokolt, a kis forgalmú utcákban jelenleg is gond nélkül megtehető a táv.
Az Érsekkertben megépült, nyílegyenes út után a Hadnagy utcára kanyarodva érhetnénk el a Raktár utcát, majd a jelenleg romos gyárépület mentén jutnánk el a vasútállomáshoz, vagy kétezer éven belül esetleg az intermodális csomóponthoz. Innen a Vasút utcán kikanyarodva folytatódna a kerékpárút egészen a város határáig a Mátyás király út mentén. Ez lenne a másik legfontosabb rész, a mintegy három kilométeres szakasz ugyanis egy forgalmas főúttól szabadítaná meg a bicikliseket, vagy ugyanígy fordítva, a főúton haladókat szabadítaná meg a bringásoktól.
A város önerejéből aligha lesz képes megépíteni belátható időn belül a teljes hálózatot, így mindenképp egy sikeres pályázatra lesz szükség ahhoz, hogy egy új jelentést kaphasson az a bizonyos 2009-ben elnyert „Kerékpáros barát város” címünk.
Kérdésem !
Ha már a patakmederben van, nem lehetett volna a Népkertig megépíteni?? A Kossuth-Eszperantó közúti kereszteződés kész életveszély.
Arról nem is beszélve, hogy a közös gyalogos-kerékpáros útfelületre Pl:(Eszperantó sétány )még nincs felkészülve ez a társadalom.
Miért lenne kész életveszély? Messziről és jól belátható szakasz. Én gyakran járok arra és legtöbbször azt tapasztalom, hogy előzékenyen átengedik a gyalogosokat/bicikliseket.
És a mocsáry-n épült bicikliút eltűnt a térképről ??? Szerintem az is a nyomvonal része, és a bicóút is a csákó felé fog inkább menni mint a vasútállomás ….
Ha egyszer elkészül a bemutatott kerékpárút-hálózat, a Mocsáry Lajos utcai szakasz is kapcsolódni fog hozzá (ahogy a Deák Ferenc út melletti is) de a fő vonalnak ezek nem lesznek a részei, legalábbis a jelenlegi tervek szerint nem
„A viszonylag hosszabb elkészült szakasz után jönne az egyik nagy hiánypótlás, a Töviskes teret a most épülő belvárosi szakasszal összekötő rész megépítése.”
Lehet vmit félreértek, de mintha a Töviskestől a Mária utcáig már kész lenne a bringaút…
Igaz, valószínűleg elírtam és a Cifrakapu térről van szó, javítottam, köszi!
Tisztelt Önkormányzat! Eger lajosvárosi lakosok nevében azt szeretném kérdezni, hogy mikorra fejeződik be a városrész kerékpárútjának építése-átadása.
A felezővonal nem lett felfestve, miáltal hatalmas KÁOSZ uralkodik a gyalogosok és kerékpárosok között. Sokszor komoly baleseti helyzetet előidézve.
Egyesek festék hiányról beszélnek, anyagi forrás hiánya miatt.
Amennyiben így lenne, akkor lakossági gyűjtésbe kezdenénk, mert a baleset, a biztonságos közlekedés, mindennél fontosabb számunkra.
Somogyi Dénes Eger. Lajosváros.
somogyidenes@gmail.com