Bringautat beparkolós írásunkhoz kommentálta Gzu, hogy a Líceum előtti parkolóról is születhetne egy bejegyzés. Aztán születik is, mert mi meg szeretünk eljátszani egri problémák megoldásának a gondolatával – jópofa dolog ez, mert úgy tudunk filozofálni, hogy közben mindenféle szakmaiságot (aminek amúgy sem vagyunk birtokában) mellőzhetünk.
Az alap probléma mélyen gyökerezik, ami több helyen is fel szokta ütni a fejét, mégpedig, hogy Egernek sétálóbelvárosa-, nem pedig sétálóutcája van. Ráadásul egész szép nagy, több mint tíz utcával és több száz üzlettel, -irodával, -lakással. A szűken vett belvárosból kitiltani így soha nem lehet majd teljesen az autókat, de ami a nagyobb baj, hogy a peremen fekvő parkolók is túlzsúfoltak, hiszen kerékpárút hálózat és normális tömegközlekedés hiányában a dolgozók és az ügyet intézők/vásárlók is ezekbe vannak kényszerítve. Sokan vagyunk hát kevés parkolóhelyre, minden -elméletileg- engedélyhez kötött parkolóhely aranyat ér így a környéken, többek közt az Eszterházy téren is. Pedig városképi szempontból nagyon nem klassz ott állni, nem kell talán bizonygatni, hogy a Líceum és Bazilika tengelyen az égvilágon semmi zavaró tényezőnek nem lenne szabad léteznie, nem, hogy parkoló autóknak. Kedvencünk ezzel kapcsolatban a Jumurdzsák gyűrűje PC játék, amiben a fősuliról kilépve tökéletes hitelességgel az alábbi kép fogadja az embert:

Kis költségvetésű ötlet
Ez a magunk közt is legkevésbé népszerű megoldás: nyissák meg a forgalom előtt a szakaszt. Legyen körbeautózható és körbeparkolható a Líceum, egyetlen tilalommal, méghozzá a főbejárat előtt. A parkoló helyek száma nem csak nem fogyna, de még nőne is, és garantáltan nem lenne parkoló autó a fő tengelyen. Áthaladó- már lenne, a Széchenyi út végén is járművek kanyarognának, de ha cél, hogy ne veszítsünk parkolóhelyet, akkor muszáj lenne megnövelni a jelenleg szabadon bejárható terület méretét.
Közepes költségvetésű ötlet
Ebben a megoldásban a Líceum környékén semmi nem változna, mindössze annyi, hogy megtiltanák a parkolást az épület előtt. Az ott megszűnt helyek pótlására pedig a „fürdőnegyedben”hoznának létre – egy egyébként már a valóságban is tervezett – parkolóházat. Ezzel kicsit lentebb tolhatnánk a Kossuth-on parkoló autókat, sokan ugyanis a termálfürdőhöz is már az Egészségház utcán állnak meg. Ez viszont lutri: ha nem csorognak le a parkoló autók a Líceumtól, akkor elegánsan kitoltunk a fősuli dolgozóival, akiknek ezután jó eséllyel az uszodák melletti házban kellene megállnia. Ezt mondjuk azzal ki lehetne küszöbölni, hogy engedélyhez kötötté teszik a Kossuth utca parkolóhelyeinek egy részét, így viszont a belvárosnak tennének keresztbe, civileknek még nehezebb lenne ugyanis parkolót találni a közvetlen közelben.
Nagy költségvetésű ötlet
Ez a személyes álmunk is, bár ennek megfelelően a kivitelezés összege valószínűleg az egekben járna valahol. Régebb óta terveznek már egy föld alatti parkolóházat a Pyrker tér alá -ennek terveit nyilván nem papíron, csak pár városfejlesztő ember gondolatában kell még keresni, a megvalósulás tehát ezer-kétezer év közé tehető. Ámde. Az a rész a szűken vett belvárostól azért eléggé kiesik, kényszermegoldásnak mindenképp jó lenne, de ha tényleg egyszer és mindenkorra meg akarjuk oldani a belváros parkolhatóságát, akkor nem ide kéne az a ház. Hanem picit lentebb, mondjuk a Fellner Jakab utca alá. Ugyanígy a Kossuth Lajos utcáról lehetne rákanyarodni, a kétsávos lehajtó mellett, a kereszteződéshez kitolva megmaradhatna a taxiállomás, a bejárat mögött viszont elkezdődhetne a sétálóbelváros. Olyan nagyvárosias és nagyméretű teraszokat lehetne létrehozni a Líceum tornya és a Bajcsy folytatásában, amilyenekről Eger még csak nem is álmodhat más módon, és akkora lökést kaphatna az egész belváros ettől, hogy azt valószínűleg évekig megéreznénk a környéken. Nem ismerjük az érintett felszín alatti pincerendszert, de a parkolóból akár több helyen: a Széchenyi végén és a Dobó téren is fel lehetne akár jönni gyalogosan, de ha más nem, akkor elég lenne csak a Fellner utcán egy lift. A föld alatt nagyméretű házat lehetne kialakítani, akár ezer közeli parkolóhellyel is, ha még nagyobbat álmodunk, akár a Kossuth utcán is megtizedelhetnék miatta a parkolók számát. A magunk részéről szerelmesek vagyunk ebbe az ötletbe, ha van valakinek pár milliárd felesleges forintja, igazán beáldozhatná erre a célra.


Ezer-kétezer év :D
„Nagy költségvetésű ötlet” – én ezt teljes mellszélességgel támogatom! A belváros autós forgalmát és a parkolást 80%-kal kéne csökkenteni, hogy egy sétálható, élvezhető barokk belvárosunk legyen, és ehhez egy földalatti – város alatti!!! – garázs nagyon tökéletes lenne!
A Líceum előtt parkolni ?????
Én semmilyen járművet nem engednék oda!
Ott egy szép parknak-kertnek kellene lenni, talán szökőkúttal, ami összekapcsolná a Bazilika-Érseki palota-Líceum épületeit, és aki pihenni akar az ott le tudna nyugodtan ülni,gyereket sétáltatni, barátokkal találkozni stb.
A Líceum gazdasági bejáratát a Fellner utcában azért alakították át, hogy onnan meg lehet oldani a szükséges szállításokat.
A jelenlegi Kert mozi területén kellene földalatti garázst és esetleg parkolóházat kialakítani, aminek a tetején lehetne egy ” Kert mozi „, télen fenyőfa árusítás vagy bármi más.
A Főiskolai dolgozók meg ott parkolnának, ahol pl: a Kossuth utcai Rádi pékség vagy Sárvári cukrászda dolgozói.
Üdvözlettel és Békés Ünnepeket Kívánva !
Édes Istenem,ne enged,hogy parkoló épüljön a Kertmozi helyén.Én egy kis kápolnát képzelek el ,hogy ott gyónhatnám meg a napi bűneimet.!
( a világ legjobb blog-ja,a Goldenblog versenyen hányadik lett ? nem közölték az eredményt ! )
Nem indultunk rajta :(
Tudomásom szerint pár éve, mielőtt elkezdődött volna az épület felújítása, tervbe volt a Líceum belső udvara alatt kialakítandó földalatti előadó/konferenciaterem(kb. 600fős). Végül azért vetették el a megépítését, mert a vizsgálatok bebizonyították, hogy az épület a beruházást nem bírná el, akár össze is dőlhetne a megépítése során, mivel az 1700-as években az építésekor még mocsaras terület volt és a Líceum nagy rész cölöpökre épült. Ebből kifolyólag nem hiszem hogy nagyobb ásatással járó építkezéseket lehetne a közelében végezni.
Mindenesetre az ötlet tetszik, és esetleges megvalósítása valószínűleg biztos megoldást jelentene a belváros parkolási gondjaira.
Azt igérték hogy kevesebb kocsi fog a belvárosba behajtani !!!! amit nem lehet észrevenni és egyre aggresszivabban…. a kertmozi könyvtárhoz való csatlakoztatására meg pár éve az aulában valóban 10 pazar terv volt kirakva – döntésre várva – de csak nem lett belőle semmi a megrendelői dij meg ,, elvándorolt ,,