Több ponton is elég kaotikus állapotok uralkodnak a biciklisekre vonatkozó KRESZ szabályokban: ilyen például a zebra biciklizhetősége is. Erről itt van egy jó kis írás, jelen cikkünk témái ehhez kapcsolódva az Egerben is megjelent „Hajtva tilos, tolva szabályos” táblák.
Vagyis közülük két páros. A többit is nagyon szeretjük, mert legalább tájékoztatnak, hogy mit kell akkor csinálni, ha a városod a semmiből-semmibe vezetve épít meg egy kerékpárutat, ahogy azt ügyin megcsinálták a Deák Ferenc út mellett. Sőt, arra is jók még, hogy tisztázzák, hogy a kerékpáros barát település cím véletlenül sem a kerékpárosok helyzetén való javítást jelenti. Na de mindegy, visszakanyarodva a táblákra, van két kedvenc pontunk közülük, egyszer a Hadnagy-, másszor pedig a Malom utcán.
Előbbi helyen az érsekkerti kerékpárút végét nem sikerült a Mocsáry-val párhuzamosan futó folytatáshoz csatlakoztatni. Nem lett volna pedig nagy ördöngösség az utolsó pár méteren ráterelni a kerékpárutat a park sétányára, hogy egymással szemben érjen véget a két szakasz, de ez van, amióta megépült a folytatás, így szoktuk meg. A mostani „hajtva tilos” kitáblázás így már csak hangulatában dobott a helyzeten, a használhatóság nem változott.
Nem úgy a Malom utcán, ahol szintén kettévágtak egy egyébként összetartozó kerékpárutat. Itt korábban sárga szaggatott vonallal fel volt festve a bicikliút folytatása – ugyanúgy, ahogy ez a kerékpárút további két kereszteződésében a későbbiekben is látható a lakótelepen. Ez a megoldás azt jelenti, hogy bár nincs elsőbbsége, azért áthajthat a bicajos az úttesten. Csak azóta felújították a Malom utcát, a zebra mellé pedig nem festették újra ezeket a sárga csíkokat, és most még a rendőrök kitették a táblájukat, csak, hogy biztosra menjünk. (Itt még zárójelben jegyeznénk meg, hogy kerékpáros szemmel nem akar menni ez a felújítósdi: a szintén átépített Malomárok utcán a sárga csíkokat ugyan újrafestették, de ott meg vagy három centi szintkülönbséget hagytak az új aszfaltréteg és a kerékpárút felhajtója közt, ami igencsak megérezhető biciklivel. Ennek eredménye, hogy most két oldalról kerülgetik a felhajtót az arra tekerők.)
Attól nem tartunk, hogy túl sokan fognak majd törődni a Malom utcai felszólítással, de az bosszantó, hogy még ott sem tudjuk normálisan kezelni a bicikliútjainkat, ahol pedig legalább már lennének ilyenek. Mert, hogy a városi hálózat nem nagyon bővül, hiába mondták korábban, hogy az új szakaszok építése már ősszel elkezdődhet. Nem kezdődött, sőt, inkább a meglévő csekély szakaszokat is elrontjuk helyette.
Nem értem én ezt kérem szépen !!!
„Attól nem tartunk, hogy túl sokan fognak majd törődni a Malom utcai felszólítással,”
Az az érzésem, hogy a kerékpárosok úgy gondolják,hogy rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik. Ezért aztán a forgalommal szemben, járdán, zebrán, Dobó téren stb közlekednek mintha az a világ legtermészetesebb dolga volna.
Pedig tudomásul kellene venni, hogy a kerékpár az egy jármű!!!
Gondoljunk csak bele mi lenne ha egy autós csak szórakozásból vagy talán azért, hogy időt és távolságot nyerjen az Egészségház utcában a menetiránnyal ellentétesen, de a járdán rövidítene a Kossuth utca felé.
Nem jól van ez így kérem szépen !
Azért a kettő nem pont ugyanaz. Függetlenül attól, hogy például a Dobó téren szabályosan lehet biciklizni, az írás nem arról szól, hogy menjünk forgalommal szemben és ne igyekezzünk biztonságosan együtt élni. Két olyan pontot emeltünk ki a városból, ahol történetesen a szabályokkal van a gond, nem pedig az azt be nem tartókkal
Örülnék ha nem vennénk egy kalap alá az olyan biciklist aki rendszeres kétkerekűvel közlekedik és próbál szabályosan közlekedni(bevallom azért én magam se tartok be minden szabályt…) és azokat akik hétvégente előveszik a biciklit, hogy egy kis pánik hangulatot keltsenek azzal ahogy közlekednek és esetleg többé kevésbé szabályosan nem túl szomjasan jobbra balra billegve közlekedik….
Valamint a gyalogos közlekedési partnereknek azt kéne elfogadniuk, hogy a biciklis elől nem tánccsoportokat megszégyenítő módon kéne elugrálni, hanem folytatni egyenesen az útját vagy álljon meg és várja meg míg elmegy a biciklis ha keresztezik egymás útját.Tudom jól hihetetlen a dolog de a biciklisek nem kamikaze pilóták (elismerem vannak ilyenek is…)
Biciklis nem közlekedhet bicikli úton mert vannak gyalogos társak akik úgy gondolják hogy ők jogosan foglalják el a teljes útszélességet és eszük ágában sincs arrébb állni esetleg ha jön valaki…
Biciklis nem közlekedhet az autók között mert a legtöbb autós nem hajlandó tudomást venni rólunk
Járdán persze megint nem tekerhetünk mert akkor meg teljes népharagot vívunk ki magunk ellen aminek enyhe túlzással akár akasztás is lehet a vége ;)
Utolsó 3 sorommal azt próbálnám érzékeltetni hogy a fejekben vannak nagyon nagy gondok mert egyik közlekedő fél sem képes elfogadni, hogy rajta kívül léteznek mások is