Skip to main content
Közlekedés

Így javítanának a belváros közlekedésén

By 2015. október 2.3 hozzászólás

Komoly gondok vannak Eger belvárosában a közlekedéssel – viszonylag egyértelmű dolog persze ez, nem tettünk most túl nagy felfedezést vele. Elég csak kiülni egy teraszra a Széchenyi utcán, és perceken belül megtapasztalhatjuk, hogy autósok, biciklisek és gyalogosok oda-vissza zavarják egymást, a jelenlegi helyzet senkinek nem kedvező. A probléma oka a sétálóbelvárosban rejlik, sétálóutca helyett nálunk komplett belváros lenne papíron gyalogos övezet, ez a valóságban persze kivitelezhetetlen. A minden fél számára kedvező (vagy akár csak elfogadható) megoldást ezidáig senkinek nem sikerült megalkotnia, de örvendetes, hogy legalább jelenleg is dolgoznak rajta városunk vezetői. Egyszer majd hátha.

Alább megmutatjuk a javasolt változtatásokat, ezeket januártól léptetné hatályba az Önkormányzat. Hangsúlyozzuk a feltételes módot, mind a leírtak, mind a bevezetés ideje csak ajánlás ugyanis, végleges döntés egyelőre még nem született. Érdeklődőknek viszont már jó iránymutató lehet az alábbi lista is, nem húzzuk tovább az időt, lássuk milyen lenne a belváros közlekedése a közeljövőben.

DSC_4986

  • Célszerű a teljes belvárosra vonatkozóan egy új rendeletet alkotni, mely egységesen kezelné a korlátozott forgalmú területeket, de úgy, hogy a lakcím, a telephely alapján a belépési pontot és a területen belüli közlekedési útvonalat az engedélyező meghatározza.

Teljesen jó elképzelés, megszűnne vele a céltalan kószálás a belvárosban, meghatározott útvonalon lehetne csak autózni A-ból B-be a történelmi város határain belül.

  • A korlátozott övezetet kibővítjük, a zónába tartozna a Gárdonyi Géza tér egészen a Zalár utcai belépési ponttól, a Dobó utca a Harangöntő utcai belépési ponttól, illetve a Végvári vitézek tere is a Mecset utcai belépési ponttól. Vizsgálandó, hogy a Dr. Hibay K. utcánál a szálloda előtti terület is az övezet része legyen, így a felesleges tolatómozgások megakadályozhatóak.
  • Közgyűlési döntéstől és költségvetési forrástól függően a korlátozott forgalmú zóna többi belépési, illetve kilépési pontján is beléptető rendszert szükséges a következő időszakban kialakítani a „Zöld város” projekt keretében. A zónába való behajtást korszerű technológiájú eszközökkel segítjük, a belépéseket és a kihajtásokat ellenőrizzük.

Már-már európai megoldás kezd körvonalazódni a fenti sorok alapján. Nem tábla akadályozná már meg a behajtást, hanem egy picit hightechebb technológia? Várjuk!

  • Az észak – déli átközlekedés megakadályozása céljából „Gyalogos és kerékpáros övezet”-et jelölünk ki a Centrum Áruház keleti és nyugati oldalán. Vizsgálatra javasolt a Foglár utca 2-4 szám előtti útszakasz egyirányúsítása a Széchenyi utca felől.
  • A napközben illegálisan parkoló autók kiszűrése és a zöldterület rongálások megszüntetése érdekében a tömbbelsőkben is elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok élveznének előnyt. Az alkalmas burkolt területeken Gyalogos-kerékpáros zónát jelölnénk ki.

Ez lehetne az első lépés a tömbbelsők hasznosítására! Első körben már eltűnnének az autók, második körben megújulhatnának a homlokzatok és végül, de nem utolsó sorban parkosíthatnák az ekkorra már szépséges keretbe foglalt udvarokat.

  • Az övezeten belül várakozási területeket kell meghatározni (Bajcsy-Zs. u., Eszterházy tér, Foglár utca, Végvári vitézek tere) ezen túl a megállásokat, hosszú idejű várakozásokat tiltani szükséges. Lehetséges forgalomtechnikai eszköz a „Korlátozott várakozási övezet” 10.00 — 20.00 óra közötti bevezetése.
  • Az áruszállítási idő, mely engedélyhez nem kötött 04.00-10.00 óra közötti időszakra korlátozódna. Ezen túli áruszállítás indokolt esetben külön kérelem és engedély alapján történhetne, azonban az engedély díjköteles lenne mind konkrét, mind változó forgalmi rendszám esetén.
  • A Korlátozott forgalmú belváros belépési pontjainál rakodási pontokat jelölünk ki (Fellner J. u., Bajcsy-Zs. u., Zalár u.) a zavartalan árufeltöltés biztosítása érdekében. Ezen rakodási területek a behajtási engedélyhez nem kötött áruszállítási időn túl is igénybe vehetők.

Biztos jó lesz, bár ezt nem igazán tudjuk elképzelni. Mármint olyan pontot, ahol rendeltetésszerűen teherautók állnak a belvárosban. Amíg az áru nem tanul meg repülni, persze szükség lenne ilyesmire, de elképzelve akkor sem szép látvány.

  • A kereskedelmi szálláshely szobánként 1 db változó forgalmi engedélyre igényelhetne behajtási engedélyt, díj megfizetése mellett.
  • A felesleges behajtás és indokolatlan belvárosi közlekedés visszaszorítása érdekében a taxi, az ételszállító, a futárszolgálat ugyancsak díjfizetés mellett jogosult behajtási engedélyre, azonban ezen szervezetek csak a szolgáltatás végzéséhez elengedhetetlenül szükséges ideig tartózkodhatnak az övezeten belül.

Ezzel az utolsó ponttal nem annyira értünk egyet. Az addig mindenképp támogatandó, hogy a futárok és taxik csak a cél érdekében, a feladat teljesítéséhez szükséges ideig tartózkodjanak a szűk belvárosban, de a díjfizetést már nem tartjuk jó ötletnek. Ezek a szolgáltatók relatíve jól ellenőrizhetőek útvonalaikat tekintve, plusz díjjal megnehezíteni a dolgukat nem baráti dolog. És ugyanígy a belvárost sem jó ötlet megutáltatni a szolgáltatókkal. Nem érezzük annyira meghatározónak ezen járműveknek a számát, hogy indokolt legyen a plusz megfizettetésük.

  • A rendezvények előkészítése, kiszolgálása során felesleges gépjárműmozgások tapasztalhatóak, ezért az áruszállítási időn túli behajtás ugyancsak engedély kiadásához kötött.
  • A jelenleg hatályban lévő önkormányzati rendelet szerinti lakossági, intézményi, vállalkozási behajtási jogok nem lennének indokolatlanul szigorítva, azonban egy új intelligens rendszer bevezetése megakadályozná az illegális behajtásokat. A rendeleti szabályozás ellenőrzését, a Közterület-felügyelet munkáját a már most is működő, illetve a jövőben telepítendő térfigyelő kamerák segítenék. A kibővített területű, korlátozott forgalmú belvárosban járőrpárok jelenlétével szükséges az új rendeletben meghatározott forgalmi rend szigorú ellenőrzése.

Új üzletek Egerben

Ha megadod az email címedet, levelet küldünk, amikor új elem kerül fel az üzletfigyelő listára. Elérhetőségedet nem használjuk fel más célra, és bármikor leiratkozhatsz, ha nem kérsz több értesítést.

Szólj hozzá! 3 hozzászólás

  • toro szerint:

    erről a „Zöld város” projektről ti tudtok valamit?

  • Z!. szerint:

    Dicséretes de nem értem, más városokban rendesen működik. VAN RENDÖR!! és KÖZTERÜLET FELÜGYELŐ!! őket segítve néhány kamera.
    A ki – belépő pontokon, illetve olyan helyeken ahol jól ellenőrizhető ha esetleg valaki épp parkol. Más városokban pillatokon belül ott van a rendőr és biztosítják a gépjármű vezetőt hogy segítse a városi kaszát nem kis summával. ( 30e – 150e Ft). Prágában állandó rendőr jelenlét van a belvárosokban – oda-vissza járva. Itt is láttam, de csak kocsikáznak.. el is fordítják a fejüket ha kocsit látnak.
    A kamera behajtásnál rögzít, így látható a rendszám akár automatikusan le ellenőrzi hogy van rá engedély ( mint a traffipax ). Ha nincs küldi a rendőrt hogy tessékeljen ki és átadja a fent említett díjbekérőt. Amenyben csak áthajt vagy elmegy a helyszínről, amíg megérkezik a rendőr, jöhet a szerelmes levél fotóval.
    A Hibai út és a Fazola egy nagy rally övezet, reggel 7-8 közt egy áthajtási pont – nagy sebességgel, azoknak akik nem szeretnek kerülni és a Servita út( Szúnyog köz után ) is kétirányú lett hiába ott a tábla. Ugyan ez történi 16- 17:30 közt, pláné mikkor a szülő úgy viszi a gyerekeket az óvodából, hogy elé parkolnak és utána tologatva hátha elütik a másikét, nem beszélve arról hogy mint ezt egyirányú utcában teszik.