Lassan befejezéséhez közeledik a város nagyszabású kerékpárút-fejlesztése, a több mint 700 millió forintba kerülő munkát (igaz, ebben benne van a városon kívüli rész ára is) november végére tervezik átadni. Jelenleg két pontos zajlik intenzívebb munka, egyszer a Tűzoltó tér és Mária utca között, másszor pedig a Mátyás király út mellett – utóbbiról hoztunk alább egy fényképes helyzetjelentést érdeklődőknek.
A túrát kezdjük az elején, vagyis a Sas utca mellett. Itt a kanyarban pár méter hosszan együtt haladnak majd a kerékpárosok a gyalogosokkal, ezért díszburkolat jutott mindkét félnek. A kanyar túloldalán, a Sas utca felé valamiért kimaradt úgy két méteren az aszfaltozás, ezt leszámítva viszont az a rész is teljesen kész van már, csak úgy mint a Mátyás király úttal párhuzamosan futó szakasz. A táblák és a felfestés hiányzik mindössze, a több immár akár ki is próbálható. Érdemes élni a lehetőséggel, a sok fával szegélyezve nagyon hangulatos lett az a rész. A jóság a Papp Autóházig tart, eddig készült el egyelőre a biciklisek oldala. Jó hír viszont, hogy az út szerkezete már egészen a Külsősor útig kész van, sokat valószínűleg már nem kell így várni a végső burkolat felvitelével sem. Még nem tudjuk, hogy mit szánnak a kerékpársáv és a főút közé az illetékesek, mindenesetre nagyon menő lenne, ha fasorra esne a választás, hogy pár évtizeddel később aztán ott is folytatódjon a korábbi városi-erdő hangulat.
A legkomolyabb munka a Külsősor és Nagyváradi utcák között zajlik, ezen a részen nem is lehet közlekedni jelenleg. A Külsősor út mellett még nagyon félkész állapotában álldogál az új út, az alap betonozása készül jelenleg. Továbbra sem tudjuk elképzelni, hogy milyen élmény lesz lent gyalogolni, ha elkészül a nagy mű, mindenesetre az nagyon jó, hogy sem az út másik oldalára, sem a gödörbe nem küldték le a bicajosokat. Olyan nincs, hogy valami mindenkinek jó legyen, ezt a szakaszt egyértelműen a kerékpárosok nyerték meg. A folytatásban masszív dagonya, a járda ugyan már kész van, a kerékpárútnak viszont se híre-se hamva, még csak a föld elsimítása történt meg. A Nagyváradi úton sincs még semmi, a bicikliseknek szánt lámpa viszont már optimistán működik, jó jel, ezek szerint itt is át lehet majd biciklizni az úton és nem kell tolni a kétkerekűnket.
A Nagyváradi úttól a Madách Imre útig már kész az alap, itt végig egy felületet kapnak a bringások és a gyalogosok. Egy, de legalább jó széles felületet. Az osztozkodás egyébként kín, pláne, ha díszkövet kap (pedig minden bizonnyal azt kap) majd a szakasz, viszont jelen esetben nagyon praktikus megoldás. Enélkül ugye végig ki kellett volna vágni az összes fát az út mellől, ennyit azért nem ért volna a dolog. A szakaszról már csak a burkolat hiányzik, mellőle meg pár bejáró elkészülése, aztán lehet is használni az egészet. Illetve a nagy részét. A legvégén van még komolyabb munka, egyrészt az Aradi úti buszmegálló mellett, ahonnan kibontottak egy kerítést és most a helyén egy komoly szakadék tanyázik, másrészt meg a Liszt Ferenc és Madách Imre utcák közötti szigeten, ahol meg alapból volt egy kisebb szakadék és most azt kellett feltölteniük az építőknek. A Liszt Ferenc úti átkelő egyébként a legfélelmetesebb dolog eddig az egész építkezésen, itt ugyanis semmi jele az akadálymentesítésnek. Újonnan lerakott batár nagy szegély mindkét oldalon, egyelőre remegő térdekkel várjuk a folytatást, mert ugye lesz folytatás és ez még nem a végső állapot?! :(
Az utolsó szakasz a Madách Imre utcától a Szövetkezet utcáig tart. Utóbbi ponton keresztezi a kerékpárút a Mátyás király utat – a folytatás innen a város határáig már korábban elkészült. Az utolsó munkaterületen sincs már sok hátra, az út szerkezete végig kész van, még a burkolás, illetve némi földmunka van hátra. Aki járt erre korábban, tudhatja, hogy mennyire nagy szükség volt egyébként egy ilyen jellegű beavatkozásra a környéken, a járda ugyanis borzasztóan rossz állapotban volt már itt.