November 9-én hétfőn, a reggeli órákban, élő rádióadásban, majd ezt követően sajtótájékoztató keretében sorsolta ki Habis László polgármester a „Nincs más HÁTRA, mint Egerbe!” elnevezésű nyári városmarketing kampány értékes nyereményeit. A sorsolás mellett beszámoltunk az akció részleteiről, valamint Eger idegenforgalmi sikereiről és a vendégszám növelése érdekében végzett szakmai munkáról is. A 2015-ös nyár egyik előremutató tanulsága az, hogy az egri értékek összeadódnak: a városunk által kínált sokféle vonzerő legnagyobb ereje, hogy ez mind Egerben van, s ezért is kulcsfontosságú a további, sikeres márkaépítés.
Hátizsákos kampányunknak két alapvető eleme volt: az egrieknek és a turistáknak szóló játék.
A helyi polgárok júliusban 1 + 1 héten át tartó rádiós játék keretében nyerhettek tőlünk napi 5 hátizsákot és pólót, s arra kértük őket, hogy – ha médiapartnereinknek köszönhetően – értékes utazásnak szeretnének örülni ősszel, úgy „vigyék el magukkal a nyaralásra Egert”. Ezután már csak annyi teendőjük volt, hogy az emblémázott hátizsákkal és pólóval készített fotót töltsék fel az Egrihátizsák Facebook oldalra. A játék keretében érkezett olyan kép is, amelyen „Eger eljutott a Stonehenge”-hez, Szentendrére, Horvátországba, Görögországba, vagy éppen Siófokra, valamint a rádiókban sokan elmondták, hogy miért jó egrinek lenni, miért szeretnek Egerben élni.
A turistákat arra kértük, hogy a július 15 és augusztus 15 közötti időszakban az egri Tourinform Irodába betérve töltsenek ki egy kérdőívet. A 30 nap során minden nap kisorsoltunk egy játékost, aki hátizsákot és pólót nyert Egertől. Annak, aki egy újabb egri pihenést kívánt nyerni a várostól, már csak annyit kellett tennie, hogy feltölti a játék Facebook oldalára a számára kedves egri helyszínen készített hátizsákos fotót.
Habis László polgármester 2015. november 9-én, hétfőn a Rádió Eger élő adásában indította a napot és a városvezetői kéz Hornyeczki Tamásnak hozott szerencsét, aki galyatetői pihenést és egy borcsomagot nyert a kampány keretében. Az FM7 rádióban ugyancsak élőben történt a sorsolás, melynek végén Csengeri Anikó bizonyult a legszerencsésebbnek: ő spanyolországi nyaralásnak örülhetett. Anikó felvette a telefont élő adásban, így egyenesben hallhattuk, milyen boldogságot jelent hirtelen megtudni, hogy a korábban már megnyert Eger-hátizsákkal és pólóval együtt egy csodás tengerparti pihenés is vár rá.
Az egri Tourinform Iroda segítségével, egy hónapon át zajlott hátizsákos játékunk nyertesét sajtótájékoztató keretében sorsoltuk ki. Ő nem más, mint Stefan Zelei a svédországi Katrineholmból, vele természetesen e-mailben vesszük fel a kapcsolatot.
A nyerteseknek szívből gratulálunk!
A „Nincs más HÁTRA mint Egerbe” kampányunk záró sajtótájékoztatóján Hegedűsné Majnár Márta, az Eger Városi Turisztikai Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: az egri Tourinform Irodát a nyár folyamán 12.000 fő kereste fel, ennek 2/3 része külföldi. Ezzel együtt is igaz, hogy a Tourinform Irodában egy hónapon át rendezett hátizsákos akcióban leginkább belföldi vendégek vettek részt, mintegy 300-an. A kitöltött sok száz kérdőív tanúsága szerint a vendégek csaknem 80%-a visszatérő, hűséges látogatója Egernek. Visszajelzéseik szerint a turisták a megújult Eger felfedezése és az ismert helyi vonzerők mellett nagyra értékelik városunk kulturális életét is. Fontos és örömteli adat, hogy a kérdőívet kitöltők 70%-a 4-5 éjszakát töltött el Egerben, ami magasabb szám a korábbi átlagnál. Egerben szinte az egész nyáron tele voltak a szálláshelyek, s a kérdőívek elemzése alapján a szállásfoglalás ma már 83%-ban előzetesen történik (a vendégek 70%-a online felületen foglalt). Az is kiderült: a vendégek döntéseiben egyelőre kevésbé játszanak meghatározó szerepet a hagyományos fesztiválok, viszont sokan vesznek részt szívesen rendezvényeken, sokan tekintenek meg örömmel az egri tartózkodásuk idején egy-egy színházi produkciót, vagy hallgatnak meg egy-egy nívós koncertet, ha már Egerben tartózkodnak. A turisták nagy számban érdeklődnek a kerékpározási lehetőségek iránt, ezért is nagyon fontos, hogy Egerben néhány héten belül megépül a teljes, észak-déli kerékpárút-hálózat, amely egészen a Bükkig vezet – hangsúlyozta az ügyvezető.
Habis László polgármester rámutatott: büszkék lehetünk arra, hogy 18%-kal nőtt a vendégforgalom Egerben, s a bázisnak számító korábbi években is már hasonló nagyságrendű növekedést tapasztalhattunk. Hangsúlyozta: át kell gondolni azt, hogy a következő években milyen programokra lesz szükség Egerben annak érdekében, hogy ez a folyamatos emelkedés megmaradjon, sőt, erősödhessen is, hiszen mindig akkor kell újabb előrevivő megoldásokon dolgozni, amikor jól mennek a dolgok. Kiemelte: nagyon fontos, hogy a városunkban izgalmas programok várják a turistákat, de legalább ilyen fontos a kreatív, innovatív kommunikációs akciók sora, valamint a Turisztikai Kft, a Tourinform Iroda és a Magyar Turizmus Zrt. által végzett közös szakmai tevékenység. Az elért siker ugyancsak elengedhetetlen összetevője, hogy az egriek vendégszerető emberek, hiszen mindenki olyan helyre szeret utazni, ahol kedves fogadtatásban részesül és olyan segítőkész polgárokkal találkozik, akik büszkék arra, hogy egy vonzó és értékekben gazdag helyen élhetnek.
Eger polgármestere a nyári kreatív kampányokat záró sajtótájékoztatón summázatként elmondta: a 2015-ös év eddigi kulturális és turisztikai rendezvényei jól sikerültek, hiszen megőriztük azokat a jól ismert, fixpontként is szolgáló egri eseményeket, melyekre évek óta számít az Eger iránt érdeklődő utazóközönség. Mindemellett olyan új színfolttal is gazdagodott a város 2015-ben, mint például az Utcazenészek versenye, melynek rendkívül pozitív visszhangja volt.