A város ezeréves tervei közt visszatérő jelleggel felbukkan az autópálya-összekötő utunk megépítése. Szerepelt ez az út már autópályaként, aztán 2 x 2 sávos gyorsforgalmi autóútként, míg nem elértünk a jelenlegi, 2 x 1 sávos országútig. Ha sokáig tologatják a most egyébként 2019-re ígért átadást, lassan az 1 x 1 sávos verziói is bekövetkezhet, amiben jelzőlámpa mutatja majd, hogy mikor-melyik irány közlekedhet. Hiszünk is meg nem is a megvalósulásban, mi már csak ilyen pesszimisták vagyunk, de az október 29-ei közgyűlés anyagai közt mindenesetre találtunk egy térképet, ami talán másnak is érdekes lehet. A teljes közgyűlési anyag ide bökve tölthető le. Ezen a térképen az itt egyébként valamiért megint gyorsforgalminak jelölt összekötő utunk Egerbe érkezése látható.
Érdeklődők ide kattintva teljes méretben is gyönyörködhetnek a műben, de mi is leírjuk a lényeget belőle. Az első szembetűnő változás, hogy a jelenlegi buszvégállomást szolidan kitelepítenék a szalóki út mellé. A hétköznapok során 10 lakóból 10-nek lényegében mindegy, hogy honnan indul útnak a busza, a költözést a második szembetűnő változás indokolta, mégpedig a P+R parkolók megjelenése. Ezeket bevalljuk, mi viccesnek tartjuk, egyrészt a város mérete sem indokolja őket, P+R-re nem 55 ezres középnagyvárosok esetében van szükség, másrészt a volánunkból sem tudjuk kinézni, hogy megbirkózna a feladattal. Egy P+R-hez vonzó tömegközlekedés kell, értsük ez alatt mind a járműflottát, mind a menetrendet. Ha az utóbbival még valami csoda folytán sikerülne is élhetőt alkotni, az ezeréves, lépcsős Ikarusainkat odanyomva a turistáink orra alá, hát nem biztos, hogy osztatlan sikert aratnánk. Ugyanígy a buszparkolók tervét is megkérdőjeleznénk, a belvárosból ezek elérése olyan 3,5 – 4 kilométerbe kerül, az oda-vissza már 7-8 kilométernyi plusz út a buszosoknak. Az nem rossz ötlet (sőt!) hogy építsünk parkolót a turistabuszoknak, de ezt az Ady Endre utcánál messzebb rakni a belvárostól naiv elképzelés.
Az összekötőút miatt két új körforgalmat is kapna a már meglévő szakasz, az egyik forgó a buszvégállomás miatt létesülne, a másik meg a felüljáró rákötése miatt. Nem hülye ötlet egyik sem, hajrá hozzá! Ugyanígy hajrá a Faiskola út csatlakozásának lámpásításához is, bár itt nem pontosan értjük, hogy miért nem kaphat ő is inkább forgót.
A legfontosabbat hagytuk a legvégére, mi látszik még ugyanis a terven, na mi? Hát kerékpárút! Olvadtunk az ötlettől, már csak azért is, mert a megváltást jelentő szaggatott vonal a szalóki út mellé is be van már rajzolva. Hát mi élet lenne az, ha a felsőtárkányi tótól az egerszalóki sódombig tekerhetnénk el bicikliúton!
Fidesz választási kampány! Húzzanak már el a jó ides anyucikájukba az igéreteikkel!
Tetszik az egrinapok kommentje a rajzhoz. Egyetértek vele. ;-) Szeretnék már megvalósítható tervet látni a várost kelet felől elkerülő útról is. Mert nem a hatalmas autóbusz forgalom (Pbusz, buszparkolók beiktatása a város szélén), hanem a reggeli és délutáni szgk. és teher gk. forgalom csúcs az, ami terheli a várost átszelő 25-ös utat.
A legilletékesebbtől a médiákban többszörösen úgy hangzott el, hogy a ciklus végére (’18) minden megyei jogú város alacsonyabb můszaki paraméterekkel bíró, de 2×2 sávos gyorsforgalmi bekötést kap a legközelebb futó autópályára!
No…, csak nehogy megváltozzanak addigra a megyei jogú városi kategória paraméterei! Csak egy tollvonás… ;)
Csak már meglenne mert Andornktályán reggel átautózni felér egy idegbajjal
Sajnos a részletes, 1:2000-es terveken már 2×1 sávos az M25 vagy akárhanyas új út…
Bródy Jánostól szabadon… – ILLÉS ZENEKAR…..Én a papok városában csak arra kérem a helyi vezetést hogy ha már – KERESZTÉNY – ……..tanulja meg és alkalmazza a 10 PARANCSOLATOT….