Skip to main content
Közlekedés

Jelzőlámpa-nagyhatalom leszünk

By 2015. december 10.12 hozzászólás

Nemcsak gyros, de jelzőlámpa-nagyhatalom is leszünk hamarosan, szépen gyarapodik ugyanis a város ezen eszközeinek száma. Picit szembe megyünk az országos trendekkel, napjainkban inkább a lámpás csomópontok megszüntetése a divat körforgalmak építésével – hát mi eddig még nem jutottunk el, sőt. Bár, tesszük hozzá, mi is inkább a lámpákat választanánk a két lehetőség közül, mert bár lassítják a forgalmat, használatukkor kevesebb hülyére kell figyelni körülöttünk. Gyengébb képességű barátainknak sem az elsőbbségadás, sem az indexhasználat bonyolult rendszerével nem kell bajlódniuk ugye, már csak ezért is megéri az egész.

A TV Eger mutatta meg, hogy két új lámpát kapott a Felsőváros, ezek egyike nem volt meglepetés, a Vallon utcai kereszteződésbe már régóta ígérték a telepítést, ami most meg is történt. Újdonság, hogy a főútról Felnémet felől érkezve már nem lehet a Vallon utcára kanyarodni. A másik lámpa innen olyan 120 méterre a Tesco felé került. Érzéseink vegyesek ennek indokoltáságát illetően, gyanús, hogy ha mindkét irányban van tőle 100 méter körül egy-egy másik lámpa, akkor ezen a középen járdaszigettel is ellátott zebrán további segítség nélkül is át lehetett volna azért kelni, de ezek szerint mégsem. Ritkán járunk arra gyalogosként, így simán lehet, hogy tényleg nehézkes az átjutás és indokolt 100 méterenként megállítani a forgalmat. Mindkét újonnan telepített lámpa nyomógombos egyébként.

DSC_0547

Forrás: TV Eger

Nincs egyedül új lámpáival a Felsőváros, a Lajosváros is megkapta már a maga két új eszközét, igaz, ezek jelenleg még nincsenek beüzemelve. A déli városrész lámpái egyszer a Külsősor utcai-, másszor pedig az innen megint csak olyan 100 méterre lévő Vincellériskola utcai kereszteződésbe kerültek. Ezek közül az előbbi nyomógombos. A beüzemelés az érintett szakasz felújítása után várható, erre akár még az idei évben is sor kerülhet.

DSC_0548

A 25-ös számú főút úgy 9,6 kilométeres egri szakaszán eddig 29 lámpás kereszteződés volt, ezek száma most 33-ra nőtt. A gyarapodás önmagában nem jelent gondot, a probléma a lámpák összehangolásával, vagy hát összehangolatlanságával van. Ideális esetben 50-es tempóval megállás nélkül végig lehetne autózni a városon, jelenleg azonban több ponton is megtörik a zöldhullámot. Jó hír, hogy miután elkészülnek a jelenleg zajló útfelújítások, tervezik újrahangolni a lámpákat, ami után hátha végigsuhanhatunk majd a városon. Egy jól időzített rendszerrel még akár büszkék is lehetnénk a lámpáinkra, már ami a 33 darab, főúti csomópontot illeti. A városban egyéb helyeken szétszórt további lámpák meg úgysem okoznak komolyabb problémát jelenleg sem.

Szólj hozzá! 12 hozzászólás

  • Hadházi Péter szerint:

    A sok idiota, paraszt, bunko autovezeto miatt kell a lampa mindenhova. Lelep az ember a negysavos uton, mert a kulso savban jovo autos int, hogy mehetek az 100% hogy a belso savokban ugy viharzanak el a parasztok, hogy siman kivasalhatnak. Aztan meg nekik al feljebb.

  • Attila Gyenes szerint:

    Mióta beüzemelték a vallon út sarkán a lámpát, a gyalogosok megszokásból közlekednek.úgy mennek át a piroson mintha ott sem lenne. Mindenkinek jobban oda kellene figyelni a másikra,autósnak, gyalogosnak. A lampákkal csak annyi a gond,hogy nincsennek megfelelően összehangolva. Mire az ember átér a városon egy örökké valóság ,elgondolkodtató 31 lámpa a város két végéig ….

    • Csaba Ludányi szerint:

      Ez az autósokra is pont ugyanúgy igaz: Mióta beüzemelték a vallon út sarkán a lámpát, az autósok megszokásból közlekednek.úgy mennek át a piroson mintha ott sem lenne.

  • kelemeng szerint:

    A Shell-kút – Bükk-kapu közti lámpa azért indokolt, mert az a zebra csak arra volt jó, hogy a rutinpályáról kikanyarodó forgalmi vizsgázó mazsoláktól még a tételhúzás utáni izgalom alatt bemelegítésként levonhasson a vizsgabiztos egy pontot, mert nem engedte el a zebránál álló gyalogost. (Igen, tapasztalat :D) Akinek meg már megvan a jogsija, az zömmel ugyanúgy nem enged el, mert „siet”, csak büntetőpontot nem kap.

  • Csaba Ludányi szerint:

    Nem nagyon láttam még egyenes úton keresztirányú gyalogosátvezetést körforgalommal megoldani, nagyon új divat lehet.
    Amúgy meg kezdetben ott volt a zebra, majd a zebra sárga villogóval… Ha az autósok magasról tettek mindkettőre, akkor most már ne sírjanak a lámpa miatt. Bőven lett volna pár évtized idejük szabályosan közlekedni, és nem kikényszeríteni a lámpákat.

  • Hegyi Mariann szerint:

    gyros… (bocsmáááár :D )
    A vallon úti kereszteződésbe pont időszerű volt egy lámpa,azt maximálisan helyeslem.
    Még a malomnál lévő kereszteződést kéne vhogy megoldani,mert az maga a káosz.

  • Katalin Puha szerint:

    Az szép és jó, hogy van lámpa, a baj az, hogy olyan rövid ciklusidő van az áthaladásra, hogy a feléig nem jutok és villog, hogy haladjak. Én még csak csak tudok sietni, de egy idősebb ember? Aztán meg dudálnak ha még szegények ott botorkálnak az úttest közepén. (Rákóczi út Shell kút és a Penny előtti lámpák)

  • Molnár Dávid szerint:

    Azt az egyet nem értem miért kell ragaszkodni a lámpaütemhez, miért kell ragaszkodni hogy non-stop menjen, miért kell ragaszkodni ahhoz hogy váltson ha van gyalogos ha nem. A napközbeni csúcsokat leszámítva eddigis át lehetett kelni a Shell-kútnál kényelmesen. A Vallon utcai lámpa programozóját megfelkötném, mert így beprogramozni csak egy idióta barom tudta. Baromi rövid a ciklus, ráadásul rendesen megfogja a főúti forgalmat, van hogy a sor végén busszal nem érek át elsőre, mert a jobbra kis ívben kanyaród nem tudnak fordulni a gyalogos zöld miatt. Ez aztán nagyeszű megoldás volt gratulálok, pont ez volt a cél hogy a gyalogost meg az autóst szétválasszuk erre nagyon elegánsan megoldották egy telizölddel… Másik amitől falnak megyek. Miért kell a Vallon útról annyi zöldet adni? Főleg jobbra kisívben ott a kiegészítő, bár nem értem minek, mert akkora forgalom nincs, cserébe mindenki ott áll és les mert a gyalogos is piros mindenhol, pusztán azért mert meg kell várni a jobbra kisívben kanyarodókat, akiknek amúgy nem lenne elég a teli zöld mikor a balra kanyarodó is mehet. Nem beszélve róla, hogy így a balra kanyarodás tilalmának is semmi értelme, hisz teljesen nyugodtan fedezve minden irányból el tud fordulni szabálytalanul , mivel mindenkinek piros. A legutolsó amitől viszont kiakadok teljesen az az este. Ott is vált mindent a lámpa. Kiváncsi lennék kinek a sportautójára tervezték a zöldhullámot? Ott állunk a TESCO felé a lámpánál. Piros. Majd zöld és padló gázzal kell megindulni hogy a Shellnél még éppen szabályosan be tudjak fordulni a Shell felé balra különben már pirosba fordulnék. Ha második vagyok a lámpánál már esélytelen. Nevetséges hogy ebben a városban lassan minden fűszálra jut egy lámpa amivel még nem is lenne gond ha normálisan össze lenne hangolva, de nem. Megy reggel 5:30-től este 9-ig. Igaz hogy este 7 után mondjuk a város felében ki lehetne kapcsolni mert teljesen felesleges cserébe megfogja az autókat és szennyezik a várost mert meg kell várni a gyalogost a zebrán aki amúgy már régen otthon van a lakásán, de azért bevált neki a lámpa minden esetben. Nagyon a begyembe van már az aki ezeket programozza, csak kérdés kinek kéne írni ezügyben, bár mondjuk addig jó még nem tudom mert ha találok címet abban nem lesz köszönet.

  • Magyar Atilla szerint:

    Magyarázza már el valaki, hogy péntek este 18-tól vasárnap estig miért kell működtetni a lámpákat? A villogó sárga pont elég lenne. A hétvégi forgalom nem indokolja, viszont ott állunk a pirosnál szemben is állnak, és nézzük várjuk a keresztben elvonuló SEMMIT, sem egy gyalogos nem megy át előttünk, sem egy autó… Viszont van idegőrlés, környezetszennyezés, pénz és időpocséklás.

  • Magyar Atilla szerint:

    Volt egy kimutatás, hogy a pirosnál állás mennyire negatívan befolyásolja egy ország gazdaságát aminek a GDP-ben is kimutatható csökkentő hatása van.

  • Bakos Péter szerint:

    A bicikli út használatával is le vagyunk maradva egy kicsit. Örülök neki, hogy van, csak akkor használni is kéne, mindhárom fél érdekében.