Skip to main content
Fejlesztés

Lebontanak két romos házat a Bárány uszoda mellől

By 2016. június 9.8 hozzászólás

Szép fejlődési utat jár be a város fürdőnegyede, a belváros peremén fekvő terület szinte évről-évre rendezettebb lesz. A sort még 2000-ben kezdte meg az akkor átadott Bitskey Aladár uszoda, azóta megépült a város egyik legszebb parkja, a Dr. Agyagási Dezső gyógypark, irodaház lett a korábbi romos trafóházból, felújították a Török fürdőt és most nekiláttak az utolsó hiányzó láncszemnek, a Bárány uszodának is. A tervek itt még nem érnek véget, szóban forog a strand Petőfi téri bejáratának átépítése (illetve magának a Petőfi térnek a felújítása is), továbbá számolnak egy új parkolóház építésével is a Hotel Flóra szomszédságában.

Amit még most is takargatni kell, az a Frank Tivadar utca. A terület régebb óta fejlesztésre vár már és ez sajnos meg is látszik rajta: az egyik oldalon lakatlan, romos házak, míg a másikon újabb, viszont nehezen kiadható üzlethelyiségek sorakoznak. És a sort Putyi zárja, de ő most nem ide tartozik. Most némiképp rendeződhet az utca képe, június 30-ai határidővel lebontják ugyanis a 4-6. szám alatti lakatlan ingatlanokat. A munkát az Önkormányzat megrendelésére egy egri vállalkozó végzi, a költség 14 680 000 forint.

Romos házaktól már egy üres telek is jobban mutat, de a nagy kérdés persze, hogy mi épül majd ide később. A válasz nagy valószínűséggel a Nemzeti Úszó- és Vízilabdaközpont, mely terv impozáns helyen áll a város 2020-ig szóló fejlesztési elképzelései közt és melynek létrejöttét történetesen pont ezekre a telkekre szánják az illetékesek. A Központtal tornaterem mellett sportélettani laboratórium, sportszálloda és egy 10 pályás, lelátós fedett medence is épülne – így háromra nőne a város uszodáinak száma (ha az olyan alternatívákat, mint a Balassi, vagy a Strand úszómedencéjét nem számoljuk).

DSC_0702 DSC_0703

Szólj hozzá! 8 hozzászólás

  • Gzu szerint:

    A Balassi tanmedencéje vagy 5 éve zárva. Pár hónapja megtekintette néhány öltönyös, nagyon hivatalos ember. Kideríthetnétek, hogy katasztrófaturisták voltak, vagy a felújítás szükségességét mérték fel!

  • Sándor Tóth szerint:

    Pedig az a kapuzata alapján egy barokk ház.

  • Pintyőke... szerint:

    ÉRDEKESEBB TÉMÁT ,, DOBJANAK,, MÁR FEL MINT PL. AZ – ALDI -ARRA MENNYI HOZZÁSZÓLÁS ÉRKEZETT – JA ,, NÉHA,, UGY LÁTSZIK ÉRDEMES IRNI , MERT A ,, DÖGLÖTT,, FÁKAT KI IS SZEDTÉK DE VAN MÉG – AHOGY A CIRKUSZBA A ZENEBOHÓC MONDTA , MÁSIK – TÖBB IS AMIT EGYBŐL NEM VETTEK ÉSZRE – A KÁLVIN-HÁZ PATAK-PARTI OLDALÁN , VAGY ODA MÉG NEM ÜLTETTEK , VAGY MÁR CSAK A ,, HÜLT,, HELYE – AZEGRI NAPOK IS SZEMÉLYESEN +GYŐZŐDHET….

  • Pintyőke... szerint:

    AZ A SZÖKŐKÚT NAGYON +SZÖKÖTT VAGY EL / NEM TALÁLJÁK / ??? PEDIG MÁR JÓ MELEG VAN….

  • Névtelen szerint:

    Érdekesebb témához… Mi van az ,, egri közlekedés,,-re kiadott érdeklődő kérdőivekkel mert a helyi közl. változattlanul s..r ez elég érdekes !!!

    • Sasi szerint:

      Bár nem a témához kapcsolódik, a kérdőívekből április végén született összefoglalót itt lehet elolvasni: http://eger.hu/public/uploads/problemafeltaro-kerdoiv-eredmenyei_573c53337b4fb.pdf
      A helyzetelemzés “EGER MEGYEI JOGÚ VÁROS FENNTARTHATÓ VÁROSI MOBILITÁSI TERVÉHEZ” készült, annak az első elemeként. Értelemszerűen ez csak egy elemzés, ami megmutatja a gyengeségeket és erősségeket a városban, melyek alapján kezdhetnek majd el beavatkozásokat tervezni az illetékesek. Ha megvannak a tervek, akkor pedig jöhetnek a gyakorlati megvalósítások is. Jelenleg az első és a második fázis közt tart a folyamat

  • Névtelen... szerint:

    Sasi… hoz .. Mig Miskolcon a villamososokat teljesen lecserélték , a buszok 2/3-át , és müködnek a hütések is és ,, beszélnek,, addig az Eger város a ,, kirakatjellegű ,, turista központ rozoga csörgő- zörgőekkel kénytelen beérni , a csukló nyöszörög , a kihúzott ablak borzalmasan zörög a ,, szuper,, belvárosi utakon alsó padlós csak ritkán – de legyen gyerek stb – stb , de van még bőven hiányosság…. vezetni tudnak a ,, pilóták ,, de amikor a buszöblökbe olyan szögben hajtanak be hogy dől a busz összes utasa , a szaggatott vezetés – és megint stb…..

    • Sasi szerint:

      Egyetértünk, tényleg nagyon elavult a járműpark, emellett a jegyrendszer és az utastájékoztatás is inkább vicces, mint életszerű. Részben emiatt jómagam is csak akkor szállok buszra, ha egyszerre sietek és van nagyon rossz idő, ez szerencsére évi 3-4 alkalomban kimerül. Bízom benne, hogy egyszer sikerül majd egy vonzó alternatívát varázsolni a közösségi közlekedésünkből. Biztos, hogy a hozzáértőknek sem lenne ez könnyű munka, de hátha :)