Skip to main content

A Területi Operatív Program (TOP) három fejlesztési céljának támogatási szerződését írta alá a napokban Habis László polgármester. Az első három projekt támogatási összege együttesen 1 milliárd 350 millió Ft. Eger számára a TOP-ban rendelkezésére álló 11 milliárd Ft-os fejlesztési keret felhasználásának első három elemével javítjuk a munkába járás körülményeit és lehetőségeit, kezelünk egy jelentős belvárosi csapadékvíz-problémát és fogalakoztatási együttműködést valósítunk meg.

  1. Eger Megyei Jogú Város foglalkoztatási paktuma

(TOP-6.8.2-15-EG1-2016-00001)

A támogatás összege: 925.000.000 Ft

A projekt időtartama: 60 hónap (2021. 06. 30.)

Az egri „Foglalkoztatási Paktum” célja, hogy nagymértékben segítse a város foglalkoztatási helyzetének javítását. A cél eléréséhez széleskörű szakmai együttműködések szükségesek, így a projekt konzorciumi formában valósul meg. A konzorcium vezetője Eger Önkormányzata, a koordinálást és a projektmenedzseri feladatokat az Egri Városfejlesztési Kft. látja el. A megvalósításban kulcspartnerünk a Heves Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztálya (egykori Munkaügyi Központ), rajtuk keresztül a program közvetlenül a munkát kereső egri polgárokat szolgálja. Ugyancsak fontos partnerünk az Egri TISZK Térségi Integrált Szakképző Központ Közhasznú Nonprofit Kft., amely a következő feladatokat látja el: paktum iroda és szervezet működtetése; munkaprogram, eljárásrendek és szabályzatok készítése; a munkaerő-piaci szolgáltatások előzetes helyzetelemzésének elkészítése és annak évenkénti felülvizsgálata.)

A projekt keretében az Eger közigazgatási területén („paktum-terület”) működő vállalkozások munkaerő-igényeire alapozva indítunk képzési- és foglalkoztatási programokat. Remények szerint ezek hozzájárulnak a munkaerőpiac bővítéséhez, a képzésre-továbbképzésre szoruló álláskeresők elhelyezkedéséhez, valamint a paktumhoz kapcsolódó közös munkában részt vállaló szereplők együttműködésének erősítéséhez. A paktum-együttműködéstől – annak munkahelymegtartó szerepe mellett – azt várjuk, hogy a jelenleginél rövidebb idő alatt egymásra találjanak a foglalkoztatók és az álláskeresők. Cél, hogy erősödjön a helyi gazdaság, hiszen a paktum eredményeként a foglalkoztatók megfelelő szakképzettségű munkavállalókat találjanak, a befektetés-ösztönzési programelem hatására pedig új vállalkozások telepedjenek le Egerben.

Célok, vállalások: a projekt 5 éve alatt a munkaerő-piaci programokban résztvevők száma több mint 600 fő; az álláshoz jutók száma 280 fő, cél, hogy közülük minél többen tartósan a munkaerőpiacon maradjanak.

  1. A Csiky Sándor utca és Maczky Valér utca csapadékvíz-elvezetés felújítása

(TOP-6.3.3-15-EG1-2016-00001) – A támogatás összege: 120.000.000 Ft

Ismert, hogy Eger völgyben fekvő, belvárosi területeit többször elöntötte már a hirtelen lehulló, kezelhetetlenül nagymennyiségű esővíz. Ilyenkor a Csiky Sándor utcáról a sétálóutcára hömpölygött az áradat: az útburkolat esetenként felszakadt, a víz bokáig ért a Széchenyi utcán, sőt, több üzlethelyiségbe is befolyt.

A probléma megoldásához meg kell újítanunk a vízelvezetést szolgáló, csaknem száz éves közműrendszert a Csiky utcában, Eger belvárosának egyik legforgalmasabb útján. Itt, a burkolat alatt egy 75 x 110 cm-es, zárt tojásszelvény húzódik, amely már igen rossz állapotban van. A Csiky Sándor és a Maczky Valér utcát érintő kapacitásbővítő, teljes csapadékvíz-hálózati rekonstrukcióval megoldjuk ezt a helyzetet és elkerüljük a jövőbeni problémákat. Az elvégzett munkát követően az utcaképben is lesz némi változás: az útpálya szintje minimálisan, az erősítőréteg vastagságával megemelkedik.

  1. Déli Iparterület fenntartható városi közlekedésfejlesztése

(TOP-6.4.1-15-EG1-2016-00001) – A támogatás összege: 305.000.000 Ft

A projekt egyik fontos célja, hogy elkészüljön Eger Fenntartható Városi Mobilitási Terve (SUMP). Ez lesz az alapdokumentuma a következő időszak nagyobb közlekedés-fejlesztési beruházásainak, s egyben az ilyen irányú projektek támogathatóságának feltétele is. Az előkészítés szakaszában az egri lakosokat internetes felületen és papír alapú kérdőíven is megkérdeztük a város közlekedéséről. Csaknem hatszázan adtak részletes választ a problémákat, elégedettséget és javaslatokat feltérképező kérdésekre, ezen kívül környező települések önkormányzatai, egri és a térségben működő civil és más szervezetek képviselőit is célzottan megkérdeztük ugyanerről.

Az egri Fenntartható Városi Mobilitási Terv két részletben valósul meg: az első ütemben elkészülő alátámasztó dokumentum a fő fejlesztési irányokat határozza meg, összefoglalja azokat a beavatkozási területeket és szükséges intézkedéseket, melyek hozzájárulnak Eger közlekedésének hosszú távú, fenntartható fejlődéséhez. Második lépcsőben a teljes, részletes SUMP dokumentáció készül el, amely a friss mérési eredményeket, valamint – az első lépcsőben meghatározott fejlesztési irányokat alapul véve – részletes jövőképet dolgoz ki a város számára.

A projekt másik konkrét célkitűzése az egri Kistályai út és ezzel együtt a város déli iparterületének fenntartható közlekedésfejlesztése, ezen belül kerékpáros útvonalak kialakítása. A területen szabványos, elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút létesül a Kistályai út nyugati oldalán, 3 méter szélességben. A beruházással a legfőbb célunk az, hogy a déli városrészben élők és az ott dolgozók számára olyan, biztonságos és praktikus, alternatív közlekedési lehetőséget biztosítsunk, melyet szívesen igénybe is vesznek.

A tervezési határok a következők: Kistályai út – Sas út csomóponttól Andornaktálya közigazgatási határáig, valamint a K2-es út Kistályai úti csatlakozásától az ALCOA mellett található buszmegállóig (Bánki Donát utca, szennyvíztisztító teleppel szemben).

Új üzletek Egerben

Ha megadod az email címedet, levelet küldünk, amikor új elem kerül fel az üzletfigyelő listára. Elérhetőségedet nem használjuk fel más célra, és bármikor leiratkozhatsz, ha nem kérsz több értesítést.

Szólj hozzá! 3 hozzászólás

  • Joe Piacos szerint:

    Valaki magyarázza el ezt a foglalkoztatási paktumot.Kinek lesz ez jó?925 milliónak semmilyen munkahelyteremtő,helyi gazdaság élénkítő hatása nem lesz ebben a formában.

  • Hadházi Péter szerint:

    Ujabb vizibicikliutak beszakado szokokutak fognak epulni, vagy az oreg es csapata csak siman teletomkodi a zsebeit jo magyar szokas szerint. :(

  • Pintyőke.... szerint:

    Hadházinak….. és másoknak is … ha véletlenül a ,, SÓDERES,, vagy ,, talán,, – Sokszor nagyon sokszor kell irni mert ugy sem vesznek ,, minket,, észre … csak az ,,ixelésnél,,