„Kiválasztották a kivitelezőket az M25-ös autóút 15 kilométer hosszú, a 2×2 sávos déli ütemének megvalósítására.” – olvasható a Magyar Építők építőipari portál január 19-i cikkében.
A bejegyzésből kiderül, hogy a majd’ 36 milliárd forintból épülő déli szakasz kivitelezését is az a két cég nyerte el, akik már jelenleg is az északi szakaszon dolgoznak, vagyis a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. A déli szakasz két része az alábbiakat foglalja magában:
„Az M3-as autópálya és a 3. számú főút közti 7 kilométer kivitelezését a Colas Út Zrt. nyerte el.Nettó 16,735 milliárd forintért valósítják meg az új nyomvonalú szakaszt, mely tartalmazza a különszintű autópálya csomópont kiépítését, és az autópálya feletti felüljárók megépítését is. Az út keresztezi a 80. sz. Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonalat és a Laskó-patakot, ezeken a helyeken felüljáró épül. A szakaszon létesül továbbá egy vadátjáró is.
fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu
A 3. számú főút és a 2502 jelű úti átkötés közötti 7,5 kilométeres szakaszt a HE-DO Kft. és a Colas Út Zrt. közösen építik meg nettó 19,06 milliárd forintból. A szakaszon épül egy különszintű csomópont a 3. számú főútnál, valamint egy aluljáró Maklár-Nagytálya közigazgatási határán a földút átvezetésére. Ezen a részen is lesz egy vadátjáró.”
Az autópálya-összekötő északi szakasza (Andornaktályától Egerig) idén nyáron készülhet el, a déli szakaszt (az M3-as autópályától Andornaktályáig) pedig 2020-ban tervezik átadni.
Hát az eredeti, 6,8 milliárdos költségvetés kissé kinőtte magát…
A két szakaszra bontás valószínűleg azt jelenti, hogy a határidő is csúszik, és az ár is tovább nő.
FIDESZ-éknél ez normális. Nálam nem.
Sok felé kell osztani belőle!!!!!!
És a rossz hír az, hogy még nincs vége az árnövekedésnek.