Skip to main content

A 29. „Middle European Planning Seminar” (MEPS) résztvevői 4 ország közlekedésépítő-mérnök hallgatói, akik Egerben tevékenykednek a következő napokban. A fiatalok – vegyes csoportokat alkotva – a rendező város által megjelölt, hat közlekedési problémára alkotnak megvalósítható, általában új szemléletű terveket és koncepciókat. A munkát a bécsi, prágai és budapesti műszaki egyetem oktatói mellett az egri Polgármesteri Hivatal közlekedési szakemberei felügyelik.

 A jövő kelet európai közlekedési mérnökeit május 28-án, hétfőn 9.00 órakor Rázsi Botond alpolgármester köszönti a Városháza dísztermében, majd a szakmai programmal kapcsolatos eligazítást tartják a csoport vezetői. A rendezvényen országonként 12 hallgató és 2 kísérő tanár vesz részt. Résztvevők: BME Út- és Vasútépítési Tanszéke; Bécsi Műszaki Egyetem (Technische Universität Wien); Cseh Műszaki Egyetem (České vysoké učení technické v Praze); vendég Oroszországból: Orel‐i Állami Műszaki Egyetem (State University ‐Education‐Science‐Production Complex Orel).

A FELVETETT EGRI PROBLÉMÁK

  1. Olasz utca útpálya újragondolása, bele értve a Malomárok csomópontot
  2. Breznay-Puky-Keglevich utcák környékének forgalmi újragondolása
  3. A Mocsáry-Ady utcák forgalmi koncepciója, az állomásra is kiterjedve
  4. A Minaret közvetlen térsége és közlekedési csomópontja
  5. Fizető várakozóhelyek vizsgálata, parkolási koncepció készítése (kiemelt tekintettel vizsgálva a Kodály-Hell Miksa-Hadnagy körzetének parkolási gondjait)
  6. A belvárosba történő bejutást segítő közösségi közlekedés fejlesztésének vizsgálata, kiegészítve esetleges gyalogos és/vagy kerékpáros fejlesztési javaslatokkal

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ A MEPS-RŐL

A rendezvény minden évben eltérő helyszínen kerül megrendezésre, Ausztria, Csehország vagy Magyarország más-más városában immár 25. éve. A 2018-as éveben újból Magyarország, ezen belül EGER látja vendégül a nemzetközi eseményt.

Korábbi magyarországi vendéglátók:

2015 – Hajdúszoboszló; 2012 – Gyula; 2009 – Siófok; 2006 – Hévíz; 2003 – Esztergom; 2000 –Szentendre; 1997 – Sopron; 1994 – Tata; 1991 – Kalocsa