Meglepő fordulattal találkozhattak, akik a vonatok menetrendjét böngészték mostanában: szeptember 9-től november 15-ig megszűnik ugyanis a közvetlen vasúti összeköttetés Eger és Budapest között.
Jelenleg 8-8 közvetlen vonat jár a két város viszonylatában, a menetrend szerint ezekből csak az Egerből 4:30-kor, Budapestről pedig 4:38-kor induló marad meg a folytatásban. A kieső vonatok továbbra is a megszokott időpontokban indulnak, tehát Egerből minden páratlan órában, ezek viszont szeptembertől már csak Füzesabonyig közlekednek. Itt jellemzően 3 perc van átszállásra a következő, Budapestre tartó IC-re. A menetidő érdemben nem növekszik, az út továbbra is 2 órát vesz igénybe, illetve nincs változás a jegyárban sem.
A jelenleg zajló pályafelújítási munkák miatt az idei év nagy részében módosított menetrenddel- és többször jelentős késéssel közlekedtek az egri vonatok Budapestre. November közepétől a jelenlegi menetrend-információ szerint visszaállhat a rend.
Kapcsolódó letöltés:
Vágányzári információ
Menetido nem no es 2ora? Hat mar most is 2ora25perc :D
Tény, de most az aktuális módosítás miatt ennyi, egyébként 1 óra 56 perc lenne
Nem tudtam mi hiányzik…
Már várom, hogy a vasúti személyszállítás liberalizálása után ne csak a máv legyen….balkán
Ha fel kell újítani a pályát, akkor fel kell újítani a pályát…
November közepén van év vége??? A cím és a cikkben lévő időpont valahogy az én olvasatomban nem egyezik.
Unió! Visszafelé fejlődünk!
Én csak azt nem értem, hogy ha a pályafelújítási munkák miatt kell megszüntetni a közvetlen járatokat, mennyiben zavarja kevésbé a munkát,ha az ugyanannyi darabszámú vonat budapest helyett csak füzesabonyig megy, és onnan átszállva egy másik vonat közlekedik?
De változhat a jegyár ugyanis az IC pótjegy vonatonként változik.
Szerintem megérdemli Eger. Jelentéktelen város, ez bizonyítja, hogy az M3-as is messze került anno, amikor tervezték, illetve csak most kapott bekötő utat.
Persze szeretik úgy jellemezni mint valami turista várost, de nem egy nagy cucc, kijössz egy napra és húzol vissza. (Ezért sem értem miért kell a bekötő útra költeni. Az ipari parkjából is eljöttek anno páram a Bosch-t is bezárják, szóval minek feleslegesen erre a városra költeni)
Vonat meg hát nem is nagyon kellene, nagyon rossz a bekötő vasútja a 80-asba. Budapest-Miskolc útvonal gyorsabb mint Eger felé.