Augusztus végén írtuk, hogy felújítási munkálatok miatt szeptembertől-novemberig megszűnnek a közvetlen vonatok Eger és Budapest között.
A MÁV most egyelőre az év végi menetrendváltásig, tehát december 8-ig meghosszabbította az átmeneti állapotot. Mivel az új menetrend még nem ismert, nem lehet tudni, hogy mikor térhetnek vissza a közvetlen vonatok, vagy, hogy terveznek-e velük egyáltalán a következő időszakban.
Jelenleg a megyeszékhelyek közül mindössze Salgótarján és Eger nem érhető el közvetlen vonattal a fővárosból. Pontosabban Egerbe érkezik napi egy darab közvetlen vonat, ez viszont 4:30-kor indul Budapestről és 2 óra 40 perc a menetideje, így a legtöbbek számára nem jelent alternatívát. Eger Fenntartható Városi Mobilitási Tervében szerepel egy 2019-ig megvalósítandó projekt, melynek címe: „Eger vasúti elérhetőségének fejlesztése a menetrendi kínálat és járműállomány terén”. Ahogy a dokumentumban írják, ez nem önkormányzati hatáskörű munka, de önkormányzati érdekérvényesítést igényel. Bár még nincs 2019, ez az érdekérvényesítés egyelőre hagy némi kívánnivalót maga után, pályafelújítás ide, vagy oda.
Füzesabonytól és Füzesabonyig az IC megáll Nagyúton, Kál-Kápolnán, Vámosgyörkön, Hatvanban, Gödöllőn és még ki tudja hol. Ez a személyvonat+gyorsvonat+IC hungarikum trió biztosan jó sokáig velünk marad.
Lehet tudni, hogy nem számolhatunk közvetlen vonatokkal jövőre sem. Leginkább azért, mert:
„A legkevésbé izgalmas időszak 2019. februárjában kezdődik és várhatóan az év végi menetrendváltásig fog tartani. Ebben a tíz hónapos időszakban Gödöllő állomás és a Gödöllő–Aszód szakasz teljesen ki lesz zárva a forgalomból, az utasoknak Pécel és Aszód között mindkét irányban buszoznia kell majd.”
Ez a gyakorlatban egy 30 km-es pótlóbuszozást jelent.
Forrás:
http://iho.hu/hir/jon-a-tizhonapos-vaganyzar-pecel-es-aszod-kozott-180308
Kész balkán…..
Nekem volt egy időszakom, amikor Egerben akartam házat venni. Sokat olvastam Egerről és a környékéről, na meg jelentésekről Egerről, amelyek a Polgármesteri Hivatal online felületén elérhetőek. Nem egy jelentésben olvastam azt, hogy Egernek nincs közlekedési terve, hogy milyen infrastruktúrákat fejlesszen, és ebben el is van maradva a többi megyeszékhelyhez képest.
Régen Eger egy családias város volt, ahol még kisgyermeket is jó volt felnevelni, a tinik is elvoltak az egálban, egrix vagy a művelődési házban, ma már ezek megszüntek – még akkor is ha gazdasági alapon, nem érzem úgy, hogy a vezetés tett volna érte bármit is.
Ez a vasút érdekes dolog, de valahol egy jel, hogy talán többé nem lesz közvetlen összekötetés. A másik, hogy ez érthető a fővonal Füzesabonyon megy keresztül, de csak egy egyirányú becsatlakozó van, semmi több. Max többen vesznek autót, és több lesz a dugó is. Féléve voltam reggel 8-kor és a Szarvastér-től a Tetemvár utcáig állt a sor, röhej :D