Skip to main content
Közlekedés

Február végén kezdődik a Kossuth Lajos utca felújítása

By 2019. február 21.

Többször foglalkoztunk már a blogon a Kossuth Lajos utca felújításával, nem véletlen a nagy érdeklődés, hiszen a beruházás jelentősen formál majd a környéken. Mostanra kezdési dátum is érkezett a fejlesztéshez: az első munkagépek megjelenése napokon belül, még február végén várható.

A fejlesztés az utca északi (páratlan) oldalán veszi kezdetét, itt teljes hosszban lehet számítani korlátozásokra, így az Eszterházy tértől egészen a Megyeházáig. Az épületek és üzletek gyalogosan megközelíthetőek maradnak, a parkolókat viszont lezárják, ez 23 autóállást érint.

Az utca terveit még 2017-ben mutattuk meg, most, hogy elérhető közelségbe került a kezdés, vegyük át még egyszer röviden, hogy mire számíthatunk. Jelentősebb újdonságok a déli oldalon lesznek majd, ennek kezdési időpontja egyelőre nem ismert. Az északi oldalon is lesz azonban változás, ha képzeletbeli sétánkra az Eszterházy térről indulunk, akkor az első ilyen máris a Líceum mellett fogad bennünket, ahová 2 állásos elektromos töltőpont kerül elméletileg. Ide azért teszünk egy kérdőjelet, hiszen éppen a napokban adtak át 5 új ilyen állomást Egerben, nem tudjuk, hogy a Kossuth Lajos utca tervein szereplő töltőponttal eleve önállóan számoltak, vagy pedig ő egy lett volna a mostani öt közül, csak végül átrakták máshová. A töltőpont mellett, a Líceum tövében látszik még két apró pihenőrész is a járdán, 3-3 dézsás fával és az épületre néző 4-4 paddal.

Ha tovább haladunk kelet felé és átkelünk a Fellner Jakab utcán, látjuk, hogy a Kossuth Lajos utca oldalán megmaradnak a parkolók, a két szélsőt viszont csak mozgáskorlátozottak használhatják majd a jövőben. Itt már más kővel burkolják a járdát, míg a Líceum melletti szakasz az Eszterházy térrel egyezik majd meg kinézetében, ide kisebb méretű, sötétebb színű kockák kerülnek, mutatjuk, ilyenek. A Sárvári cukrászda melletti tér szintén megújul, itt 5 kerékpártároló is létesül nagy-nagy örömünkre. A fő attrakció ennek az épülettömbnek a másik végén várható, a Rádi pékség mellett megszüntetik a jelenlegi 7 darab parkolót, a felszabaduló helyre pedig a pékség terasza- és akadálymentesítő rámpája kerül. Kerékpártároló is jól jött volna, az viszont ide nem jutott, cserében ültetnek viszont 3 új fát, ami így megbocsájthatóvá teszi a mulasztást.

A Megyeháza elé értünk, itt is parkosítanak, a szakaszra 8 új fát ültetnek. Érzéseink vegyesek, a fák közül 4 ugyanis közvetlenül a díszes épület elé kerül, előbb-utóbb eltakarva így ezt a látványosságot. A faültetés önmagában végtelenül pozitív beavatkozás, szükség is van rá, viszont jó, ha békés együttélés születik, melyben a város sem nyomja el teljesen a természetet, és ugyanígy, a természet sem rejti el a város értékeit. Az új fák alá kerül még 6 pad, 4 kerékpártároló és, mondjuk ÉS!!! Egy egyirányú, pár méter hosszú kerékpársáv! Ez önmagában értelmezhetetlen, viszont, ha elkészül az utca déli szakasza is, akkor egy csoda lesz, ott ugyanis végig kerékpárút halad majd, melyre keleti irányból érkezve ezen a sávon át lehet ráhajtani. Tekerünk boldogan a patak felől, a Zábrátzky-ház (a Megyeháza melletti épület) előtt felmegyünk a járdára, majd derékszögben átkelünk a Kossuth Lajos utcán és autóktól mentesen folytatjuk utunkat egészen az Eszterházy térig. Ez profi megoldás, ha úgy valósul meg, ahogy a terveken látható, el leszünk ragadtatva tőle!

Kapcsolódó letöltés:

Tervrajz