2020. július 20-án átadták az M25-ös autóutat. Történelmi jelentőségű esemény ez a város életében, hiszen az M25 alapjaiban határozza meg a megyeszékhely elérhetőségét. Eger lényegében egy saját bejáratú autópályát kapott.
Az M25-ös autóútról sokan, sokat, sokszor írtunk már. Ha volt olyan téma az utóbbi időben, amivel nem lehetett betelni, akkor az az új út volt. Az M25-ös ugyanis mindannyiunk életére hatással van.
Eger közvetlen bekapcsolása Európa gyorsforgalmi úthálózatába új távlatokat nyit a turizmus, az ipar és a kereskedelem előtt. Nem csak helyben, de a város térségében is.
Hála illeti mindazokat, akik részt vettek ennek az egri álomnak a testet öltésében!
Zárásképp álljon itt az M25-ös rövid története az első említéstől a szalagátvágásáig…
1995
1995-ben említették először, hogy szükséges autóúttal összekötni Egert az M3-as autópályával.
2007
Hosszas próbálkozások után végül 2007-ben jelent meg az első határozat, ami már a megvalósulásról szólt. Ekkor még csak 2×1 sávval terveztek Füzesabonytól indulva, igaz, legalább Maklár és Andornaktálya elkerülésével.
2011
2011-ben már annyit formáltak a 2×1 sávos elképzelésen, hogy az új utat „gyorsforgalmi úttá” fejleszthető főútként kívánták létrehozni. Ezzel a megoldással tehát ugyan csak 2×1 sáv épült volna meg, de nyitva hagyták volna a lehetőségét, hogy a megépült 2 sáv mellé évekkel/évtizedekkel később még 2-t építhessenek, mellyel létrejött volna egy autóút.
2012
2012-ben elkészült a Füzesabony és Maklár közötti út azon szakaszának felújítása, ami a tervek szerint később az egri összekötő része lett volna, először csak jelenlegi formájában, 2×1 sávval.
2015
2015-ben hangzott el először Orbán Viktor miniszterelnöktől az M25-ös végső formájának ígérete, melyben az eredeti elképzelést keresztülhúzva végül 2×2 sávval és végig új nyomvonallal számoltak. A bejelentést követően, még ugyanebben az évben elindult az új út tervezése.
2016
Elkészült az út – ekkor még – véglegesnek gondolt terve, ami után hamarosan megkezdődtek az érintett területek kisajátításai.
2017
Elindultak a régészeti lelőhelyek megelőző feltárásai, ez volt lényegében az első látható munka az úthoz kapcsolódóan. Ezt követően az építkezés is megkezdődött, először az autóút egri csatlakozásánál, majd az északi szakasznál, végül pedig a déli részeknél. Ebben az évben bővítettek a 2016-os terven, és a déli szakaszon, Maklárnál már egy új lehajtóval kívánták megvalósítani az utat.
2018
2018 végén elkészült az északi szakasz, amit november 7-én átadtak a forgalomnak.
2020
A kivitelező az eredeti határidőre, június 30-ra elkészült az út építésével. 2020. július 20-án, 25 évvel az első említése után átadták Eger gyorsforgalmi útját.

Az M3-M25 csomópont. Fotó: Colas Hungária