Idén júliusban aggodalmaskodtunk az Eger – Budapest buszjáratok jövője miatt, miután Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy minden párhuzamosságot szeretnének megszüntetni a buszok és vonatok között. Az Eger – Budapest viszonylat jelenleg pontosan ilyen párhuzamosságnak számít, ráadásul eléggé kimaxolt formában: közvetlen vonatok óránként, közvetlen buszok pedig átlagosan félóránként indulnak a két város között. A MÁV szándéka miatt félve vártuk a decemberi menetrendváltozást, de úgy néz ki, vészmadarak voltunk, egyelőre ugyanis megmaradnak a buszok.
A menetrendváltozás részleteit összefoglaló oldal ezt írja:
„Budapest és Eger között bevezetett vasúti szolgáltatásfejlesztésnek köszönhetően a korábbinál gyakrabban, óránként közlekednek új Agria InterRégió vonatok 2020 októberétől. December 13-tól a Volánbusz összehangolja távolsági és regionális járatait a vasúti közlekedéssel, Budapest és Eger között átlagosan fél óránként indulnak a buszok és az Agria InterRégió-vonatok. Minden második busz az M25 gyorsforgalmin halad, így a menetidejük 1 óra 40 percre csökken. Vámosgyörkön, Kál-Kápolnán, Füzesabonyban és Egerben számos autóbuszjárat csatlakozást biztosít a vontokhoz.”
Bizony ám, nem csak, hogy megmaradnak a közvetlen buszok, de fejlődnek is! Végre használják az M25-öt és így mintegy 10 perccel lerövidül a menetidejük. Hosszú idő után a laikusként teljességgel érthetetlen Ludas megállóhely is kikerül az expressz buszok útvonalából, így az Eger-Budapest járatnak tényleg csak ennyi megállója lesz majd. Mi ez, ha nem öröm és boldogság? Annyi negatívum lesz, hogy (ha jól értelmezzük a tájékoztatót, akkor) expressz járat a jelenlegi óránkénti indulás helyett már csak kétóránként fog indulni, de ez még így is bőven vállalható kompromisszum.
Az Egert érintő buszos változásokról a Volán honlapján találhatók további részletek.