Skip to main content
Közlekedés

Január 1-től fizetőssé válik az M25

By 2020. december 30.

Ahogyan ezt már a júliusi átadás óta tudni lehetett, 2021. január 1-től fizetőssé válik az M25 autóút. Eger 19 kilométer hosszú gyorsforgalmi szakasza ezután csak országos heti (3 500,-), országos havi (4 780,-), országos éves (44 660,-) és megyei éves (5 200,-) matricákkal lesz használható. Bár Egerből nézve ezek kevésbé lényegesek, de jó, ha tudjuk, hogy az M25 mellett további hazai szakaszok is díjkötelessé válnak elsejétől:

  • M85 folytatása Sopron gyorsforgalmi bekötése
  • M4 Pest megyei összeköttetése az M0-ás körgyűrűtől Abonyig
  • M4 Berettyóújfalutól a román határig tartó szakasza
  • M76 első közel hat kilométere az M7-től Balatonszentgyörgyig

Az Eger és az M3 autópálya között közlekedőknek aligha lehet kérdéses a matrica megvásárlása. Az M25 használatával mintegy 15 perccel rövidebb a menetidő, emellett biztonságosabb a közlekedés és az út minősége is kiváló, így nem csak a vezetési élmény jobb, de autónk is garantáltan hálás lesz az évi egyszeri 5 200 forint plusz kiadásért. Szerencsénk van továbbá, hogy a fővárossal szomszédos megyében élünk, így, ha ezen a távon autózunk a legtöbbet, mindössze 2 megyei matricára van szükségünk az Eger-Budapest távon.

A díjkötelesség értelme egyedül az Eger és Andornaktálya közötti 4 km hosszúságú részen lehet kérdéses. A Maklár déli oldaláról és a Füzesabonyból ingázóknál ezzel együtt is működhet a dolog, a nagytályaiak és a mezőkövesdiek viszont nem nyernek egyértelműen, ha matricát vásárolnak erre a kis szakaszra. Az andornaki új körforgalomtól az egri Kistályai és Kőlyuk utcák kereszteződéséig ugyanúgy 6 perc a menetidő, viszont a távolság 4,9 km, ha a Andronaktályán keresztül haladunk, és 6,5 km, ha az M25-t választjuk. Nagytálya 850 fő lakosát persze még akkor is jó eséllyel kiheverheti Andornaktálya, ha mindenki, minden nap beautózik valamiért Egerbe, de Mezőkövesd 16 000 lelke már indokolhatná ennek a 4 kilométernek az ingyenessé tételét.

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ez csak szőrszálhasogatás, ha azt vesszük ugyanis, hogy az említett települések lakói nem a Kistályai útra szeretnének érkezni Egerben, hanem mondjuk a Mátyás király útra, akkor máris az M25 használata felé billen a mérleg, akár a menetidőt, akár a távolságot nézzük. Ugyanígy meg kell említeni a lényeget is, mégpedig, hogy az M25 elsődleges célja Eger összekötése volt az M3 autópályával. Ez a szándék a Mezőkövesdről és Nagytályáról ingázók nélkül is tökéletesen teljesült, ahogy korábbi cikkünkben összeszámoltuk, kb. 90 000 ember került közelebb az új úttal Budapesthez.

Új üzletek Egerben

Ha megadod az email címedet, levelet küldünk, amikor új elem kerül fel az üzletfigyelő listára. Elérhetőségedet nem használjuk fel más célra, és bármikor leiratkozhatsz, ha nem kérsz több értesítést.