Május 25-től ismét fizetőssé válik a parkolás Magyarországon, ezzel egy időben Egerben pedig a parkolóövezetek is megváltoznak. A hivatalos álláspont szerint “lakossági igényekre figyelemmel változott meg az egyes fizető várakozóhelyek övezeti besorolása”. Hogy ez néhány esetben valóban igaz lehet, aligha kérdéses, de talán az sem meglepő, ha a plusz bevételszerzés is a motivációk között szerepelt. Többet fizetni persze senki nem szeret, de azt is látni kell, hogy Eger belvárosának közlekedési- és főleg parkolási helyzete egyre kilátástalanabb, valamit tehát mindenképp lépni kell.
Anélkül, hogy hosszas elemzésbe fognánk, két fő megoldás létezik a problémára: növelni a parkolókapacitást, vagy kiszorítani az autókat a belvárosból. Egy új, nagy kapacitású parkolóház építésével például a Pyrker tér alá drámai javulást érhetnénk el, de az is sokat segítene, ha vállalható lenne Eger közösségi közlekedése, és ezáltal a jelenleginél sokkal több lakos számára jelentene alternatívát a buszra szállás. Mivel ezek drága megoldások, marad az önkormányzat szemszögéből nézve legolcsóbb ötlet: árat emelünk, hogy emiatt hátha inkább távolabb, egy olcsóbb, és kevésbé zsúfolt övezetben állnak meg néhányan.

Egy 2009-es fotónk a Markhot Ferenc utcáról, ami csak annyiban kapcsolódik a bejegyzéshez, hogy parkoló autók láthatók rajta.
Mivel a parkolási övezetek változásáról szóló önkormányzati bejegyzésben csak az új besorolás szerepelt, megnéztük, hogy mit jelent ez az eddigi rendszerhez képest.
Az övezeti árak nem változtak, az I. övezetben így 360 forintot, a II. övezetben 280 forintot, a III. övezetben pedig 200 forintot kell fizetni óránként. Ízlés kérdése, hogy ez sok, vagy kevés, viszonyításképp a legdrágább belvárosi övezet Budapesten 525 forintba, Debrecenben és Sopronban 480 forintba, Pécsett, Szombathelyen és Miskolcon 400 forintba, Nyíregyházán 350 forintba, Salgótarjánban pedig 300 forintba kerül óránként.
Közterület |
Változás |
Bajcsy-Zsilinszky Endre utca | Maradt I. övezet |
Lenkey udvar | Maradt I. övezet |
Csiky Sándor utca (Tündérpart utca és a Széchenyi utca között) | Maradt I. övezet |
Egészségház utca | Maradt I. övezet |
Kossuth Lajos utca
|
Maradt I. övezet |
Markhot Ferenc utca | Maradt I. övezet |
Bitskey Aladár Uszoda előtti közterület (Kertész utca és Fürdő utca közötti rész) | II. övezetből I. övezet lett |
Csákány utca | II. övezetből I. övezet lett |
Frank Tivadar utca | II. övezetből I. övezet lett |
Fürdő utca | II. övezetből I. övezet lett |
Knézich Károly utca | II. övezetből I. övezet lett és megszűnt a napijegy |
Petőfi tér | II. övezetből I. övezet lett |
Servita utca (Torony utca és Balassa utca közötti szakasz) | II. övezetből I. övezet lett |
Szaicz Leó utca
|
II. övezetből I. övezet lett |
Barkóczy utca 4494 hrsz-ú terület (Barkóczy utca 3. melletti parkolók) | II. övezetből I. övezet lett |
Stadion utca | II. övezetből I. övezet lett |
Szálloda utca | II. övezetből I. övezet lett |
Almagyar utca | Maradt II. övezet |
Bartók tér | Maradt II. övezet |
Bródy Sándor utcai parkoló (DOMUS parkoló) | Maradt II. övezet |
Hatvani kapu tér | Maradt II. övezet |
Klapka György utca
|
Maradt II. övezet |
Neumayer utca | Maradt II. övezet |
Sertekapu utca (Sertekapu utca, Vitkovics utca és Kovács János utca által határolt terület) | Maradt II. övezet |
Szvorényi utca | Maradt II. övezet |
Tárkányi Béla utca | II. övezet (nem találtunk előző besorolást) |
Telekessy utca | Maradt II. övezet |
Végvári vitézek tere, Szúnyog köz | II. övezet (nem találtunk előző besorolást) |
Tűzoltó tér | III. övezetből II. övezet lett |
Csiky Sándor utca (Barkóczy utca és Vörösmarty út között) | Maradt III. övezet |
Dr. Nagy János utca | Maradt III. övezet |
Rózsa Károly utca (Barkóczy utca és Vörösmarty út között) | Maradt III. övezet |
Törvényház utca | Maradt III. övezet |
Szépasszony-völgy | Maradt idény jellegű parkoló |