Augusztus végén kisiklott egy tehervonat egyik kocsija Miskolc közelében. A baleset következtében 5,5 kilométeren mintegy 9000 betonalj, útátjárók burkolati elemei és Nyékládházán egy váltó rongálódott meg. Mivel Egertől messze járunk, első ránézésre nem kellene, hogy hatással legyen az életünkre a hír, ám ez sajnos nincs így.
A baleset miatt az Eger – Budapest közötti vonalon is állandósultak a késések, mivel hol csatlakozást várnak, hol IC-t engednek maguk elé az egri vonatok. A szerencsések 15-20, a pechesebbek akár 40-60 perc késéssel érkeznek meg mind Egerbe, mind Budapestre, ami egy 140 km-es távon azért szép teljesítmény. A vasutat választóknak érdemes a megszokottnál is rugalmasabban kezelniük mostanában a menetrend időpontjait, amiért nagy kár, mert egyébként a Flirt vonatokkal és az órás, ütemes indulásokkal már-már egészen európai lenne a vasúti kapcsolatunk Budapesttel.
A probléma szépen látszik a MÁV késéseit figyelő mav-stat.info térképén is, katasztrófa turistáskodni szeretőknek innen hoztunk egy kis csemegét. A térképen a piros szín jelöli az adott vonalon mért késéseket: minél vastagabb a piros, annál nagyobbak a késések. A Budapest – Miskolc közötti vasútvonal a baleset reggelétől kezdődően folyamatosan vörösen izzik, igaz, adott napokon ez szinte fel sem tűnik, hiszen az egész ország piros színben pompázik. Sovány vigasz, de így legalább nyugtathatjuk azzal magunkat, amikor legközelebb 20-60 percig álldogálunk út közben, hogy ha máshová utaznánk, talán még rosszabb lenne a helyzet…