Január 11-én határozatlan időre bezárt a Katona téri parkolóház. Az eset megmutatja Eger jelenlegi működését, az épület zárt kapuja a városvezetés illusztrációjaként is használható lesz Eger képzeletbeli történelemkönyvében.
A bezárás háttere fölött most elsiklunk: akit érdekelt, ő már olvasta, akit meg nem érdekelt, ő semmiről nem marad le. A lényeg az, mint eddig: képviselőink szerint polgármesterünk alkalmatlan, polgármesterünk szerint képviselőink élhetetlenek, a bezárásról természetesen a másik fél tehet.
Talán a városvezetés is meglepődne rajta, hogy valójában milyen kevés lakost érdekel a cicaharcuk, az egriek túlnyomó többségének mindössze annyi lenne fontos, hogy működjön a lakóhelyünk. Tudni illik, erre a feladatra választottuk meg őket.
A parkolóház bezárása azt mutatja, hogy a jelenlegi vezetés, a polgármestertől kezdve az utolsó képviselővel bezárólag, nem képes vagy nem hajlandó Eger megfelelő működtetésére.
A Katona téri parkolóház helyzetének rendezése kétségtelenül elkerülhetetlen és bonyolult feladat. Annál jóval összetettebb kérdésről van szó, minthogy az üzemeltetés veszteséggel jár és ez rossz nekünk, hiszen ezen logika mentén például a közvilágításon és a közösségi közlekedésen sincs éppen sok nyereségünk. A parkolóház racionalizálása / kiváltása komoly, átgondolt lépést igényelt volna, ami helyett mi egy faék egyszerűségű, a városnak komoly károkat okozó megoldást kaptunk.
Azzal, hogy bezárt a parkolóház, régen nem látott nehézség elé néz a belváros. Eger vezetői úgy szüntettek meg egycsapásra közel 150 parkolóhelyet, hogy nem kínáltak alternatívát helyette. Átgondolatlan, ártó és szégyenletes megoldás született.
Néhány ostoba politikai közleménnyel ellentétben a parkolóház jelentősen enyhített a belváros közlekedési terhein. A képviselőink hangoztatta kihasználatlanság olyan időben volt tapasztalható, amikor utcán is kényelmesen lehetett parkolóhelyet találni, csúcsidőben azonban a ház is megtelt, amiről bárki meggyőződhetett, aki munkaidőben, délelőtt járt odabent. A parkoló ekkor jellemzően az összes fedett szintjén 80-90%-os telítettséggel üzemelt, ergo közel 100 autót nyelt be az épület. Városunk vezetőin kívül aligha gondolja úgy más, hogy ha ennyi járművet ráengedünk pluszban a belvárosra, akkor az nem rontja tovább a jelenleg is zsúfolt helyzetet, nem okoz további kellemetlenséget a belvárosban közlekedőknek és nem hoz forgalomkiesést a belvárosi kereskedőknek. Ami pedig rossz a belvárosnak, az rossz Eger egészének. Így és ebben a formában békeidőben is csúnya pofonnak számított volna a bezárás, de a helyzetet tovább súlyosbítja, hogy egy gazdaságilag ennyire kiszolgáltatott időszakban járunk. A városvezetés most az önfejűségével vagy nemtörődömségével cserben hagyta az összes belvárosi kereskedőt és az összes belvárosban közlekedő, élő, dolgozó, ügyet intéző, piacon vásárló egri lakost, turistát. Politikai csatározás ide, hozzá nem értés oda, ez csúnya volt.