Skip to main content
Közlekedés

1 év alatt átlagosan 10%-kal növekedett az M25-ös út forgalma

By 2023. november 3.

Az M25-ös autóút forgalmát először tavaly szeptemberben néztük meg, akkori bejegyzésünk ide kattintva érhető el. A számok akkor még csak érdekességnek voltak jók, melyekből nem lehetett viszonyítani, hiszen a Közút naptári évet mér, és ebből tavaly még csak 1 teljes volt az M25-ös út életében. Mostanra megvan a 2. teljes év is, így már látható, hogyan változott a forgalom Eger gyorsforgalmi útján.

Az M25-ösön összesen 4 forgalomszámláló állomás található, a műszereket a csomópontok közé telepítették, hogy az autóút minden szakaszán mérhető legyen a forgalom.

Az M25 forgalomszámláló állomásainak kódja és elhelyezkedése

Bár a Közút többféle módon is méri a forgalmat, az összehasonlíthatóság érdekében mi idén is a járműdarabot (j) nézzük, tehát, hogy konkrétan hány darab autó, busz, motor stb. halad át naponta az egyes állomásokon.

Mielőtt rátérnénk a friss mérésekre, először még meg kell követnünk magunkat, amiért tavaly hibásnak gondoltuk a 2802. számú állomást. Abból indultunk ki, hogy a forgalom az M3 autópályától Egerhez közeledve arányosan növekszik, ezért életszerűtlennek tartottuk, hogy a 2802 állomáson kevesebben haladjanak át, mint a 2803 állomáson. Látva viszont a friss adatokat – ahol ez a jelenség megismétlődött – már sokkal valószínűbb, hogy inkább a 3-as főút, illetve Maklár okozza az első ránézésre fura eredményt. Valami azért még így sem stimmel, mert nem haladhat át 0 db busz az állomáson, ha egyszer erre járnak például a budapesti expressz járatok is, de egyre inkább hajlunk afelé, hogy az állomások jól működnek és inkább mi nem értünk valamit. Ha van olvasónk, aki megmagyarázza az anomáliát, megköszönjük neki, de addig is, kedves 2802-es állomás, bocsánat, nem biztos, hogy veled van a gond!

Emlékeztetőként megmutatjuk a 2021-es adatokat, majd következnek a friss, 2022-es számok és végül egy összehasonlítás.

Az M25-ös autóút évi átlagos napi forgalma 2021-ben:

2804. állomás2803. állomás2802. állomás2801. állomás
személygépkocsi (j/nap)4 0316 6676 26110 345
kis tehergépkocsi (j/nap)5839779091 511
tehergépkocsi (j/nap)351478398752
autóbusz (j/nap)2435060
motorkerékpár (j/nap)8161721
összesen (j/nap)4 9978 1737 58512 689

Az M25-ös autóút évi átlagos napi forgalma 2022-ben:

2804. állomás2803. állomás2802. állomás2801. állomás
személygépkocsi (j/nap)4 8076 8516 90110 960
kis tehergépkocsi (j/nap)7331 0691 0741 722
tehergépkocsi (j/nap)375479419734
autóbusz (j/nap)2639057
motorkerékpár (j/nap)9121222
összesen (j/nap)5 9508 4508 40613 495

Az M25-ös autóút évi átlagos napi forgalmának változása 2021-ről 2022-re:

2804. állomás2803. állomás2802. állomás2801. állomás
személygépkocsi (j/nap)+776+184+640+615
kis tehergépkocsi (j/nap)+150+92+165+211
tehergépkocsi (j/nap)+24+1+21-18
autóbusz (j/nap)+2+40-3
motorkerékpár (j/nap)+1-4-5+1
összesen (j/nap)+953 (+19%)+277 (+3%)+821 (+11%)+806 (+6%)

Az adatokból látható, hogy egy év alatt átlagosan 10%-kal növekedett az autóút forgalma. Ezzel párhuzamosan nőtt a kapacitás kihasználtság is, minden szakaszon jellemzően 1-1%-kal. Ez az érték a legforgalmasabb, közvetlenül Egerbe torkolló szakaszon 2022-ben 21%, a legkisebb forgalmú, M3-as autópályára megérkező szakaszon 9% volt.

Viszonyításképp még nézzünk egy számot Egerből is. A Mátyás király út 33. szám előtti (1102 azonosítószámú) mérőállomásnál a kapacitás kihasználtság 2021-ben még 26% volt, ami 2022-re 30%-ra nőtt. Átlagosan itt 2021-ben 17 940 jármű haladt át egy napon, mely érték a 2022-es évre 20 129-re nőtt, ami 12%-os növekedést jelent.

Kapcsolódó letöltés

Az országos közutak 2022. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma