Nem igazán megy a kerékpárutakhoz történő alkalmazkodás városunkban, a Deák Ferenc úti szakaszra is következetesen ráparkolnak a környék autósai, most ezt a gyakorlatot folytatják a belvárosi szakasz, kórház melletti felhajtójánál is páran. Ez ugye az a terület, ahol felér a felszínre a patak melletti út.
A felhajtót általában sikerül olyan ügyesen beállnia egy-, vagy több autónak is, hogy a Tűzoltó tér felől érkezve szabályosan keresni kell, hogy hol lehet lemenni a patakhoz. A másik irányból közeledve már csak annyiból bosszantó a szituáció, hogy nem lehet lendületből feltekerni. A kialakult helyzet több sebből vérzik, a város részéről sikerült ugyanis egy autóparkolóba kivezetni a kerékpárutat, mely parkolóban ráadásul semmi nem tiltja az autósoknak, hogy elállják a felhajtót, ergo ők szabályosan állnak ott, ahol. Persze az érintett egy-két autós sem ártatlan azért, komoly nemtörődömség kell ugyanis ahhoz, hogy beparkoljunk egy kerékpárutat jelző tábla árnyékába – ilyen tábla ugyanis már elég jól láthatóan került ki a helyszínre. Az már csak hab a tortára, hogy egyébként pár méterre van innen a továbbra is 100 körüli üres hellyel üzemelő parkolóház, amit nem csak olcsóbb, de biztonságosabb is lenne használni. Míg ott 280 forint egy óra, a patakparton ugyanez 360 forint, és bár nem egy leányálom kanyarogni a szűk autórámpákat odabent, még úgy is kényelmesebb, mint a kavicsos parkolóban centizgetni a többi autót. Arról nem beszélve, hogy a karcolás veszélye is némiképp kisebb ott, ahol nem kerülgetik biciklisek az autónkat.
A helyzet megoldásával valószínűleg a már belengetett teljes kerékpárút-hálózat kiépítéséig kell várni, ekkor folytatják ugyanis a patak melletti szakaszt, mely beruházásban valamit kezdeni kell majd az érintett parkolóval is.
A bicikliút egyébként mostanra már majdnem felvette a végleges formáját: világítást- és a veszélyesebb szakaszokon felfestést is kapott. Ami pozitívan kiemelendő, az a Gárdonyi téri lépcsősor rámpája: tök jó megoldás, hogy emelés nélkül feltolhatjuk a biciklit a térre. Negatívan a szomszédos Gerl Mátyás hidat lehetne kiemelni, ami alatt valahonnan mindmáig szivárog még a víz a kerékpárútra, és amivel látványosan nem akarnak mit kezdeni az építők.
Miért csodálkozunk ezen,mikor fizető parkolók vannak felfestve ,olyan területre,ahol a KRESZ szerint tilos megállni. Valamint kiszámolta már valaki,hogy a patakpart a centrum,a szúnyog-köz, a Markhot utca felén a parkolók megszüntetésével mennyivel kevesebb a parkoló a belvárosban? Ja igen és a vár tövét kihagytam….na meg a Főiskola oldalán a bérelt helyeket…
Egy kérdésem lenne még: Ha annyira szeretnék,hogy használjuk a parkolóházat,akkor az északi részből érkezőket miért kényszerítik egy nagy kerülőre? Miért nem hajthatnak be a Széchenyi úton? Miért kell 3 kilométert autózni és közben 6 kilométerre való üzemanyagot a város levegőjébe puffogtatni,ahhoz hogy bejussanak a piacra?
A főiskola előtti parkolásról is írhatnátok! Miért engednek oda autókat? Akik aztán szabálytalanul a Kossuth utcán hajtanak ki… agyrém. Sétáló belváros, aha… A főiskolai építkezés ideje alatt lehetett azzal magyarázni a dolgot, hogy a melósok hadd parkoljanak ott. Mikor is lett vége az építkezésnek? Azóta is… Szégyen a Líceum és a Bazilika közt parkoló autókat látni, mikor az építkezés előtt pedig tilos volt ott megállni. Mindenkinek. :(
Írjatok erről is!
Talán, mert ők a Főiskolán dolgoznak??
A cikkhez:
Ezt az ominózus parkolót meg szüntessék meg, és legalább egy bicikliútnyi sávot aszfaltozzanak le tisztességesen! Utálok arra tekerni, a kavicsokon, sajnálom a bringámat.
Várost átszelő bicikliút, hiszem, ha látom.
Vagy, ha már ezt az okos vizibicikli utat kitalálták: elvezethetnék a felsővárosi bicajútig, akkor talán még értelme is lenne
Érsek-kert, a szökőkút és a strand bejárata közti sétány? Az sem igazán parkoló, mégis gyakran látni ott egy csomó autót.
Tényleg! Meg az érsekkert Kalapka utcai bejáratában is ott parkolnak sorban. Ott lehet parkolni? Na, legközelebb megnézem, van-e parkolójegyük.
Kalapka = Klapka :D