Skip to main content
ITS

ITS 1 – Különszintű csomópont a Sas utcán

By 2015. január 30.2 hozzászólás

[three_fourth]

„Eger déli iparterülete városszerkezeti szempontból kedvező helyen alakult ki, mert közúton és vasúton is elsőként érhető el a közlekedési fővonalak irányából. Így a város lakóterületei, központi részei, intézményei szempontjából a gazdasági területek kedvezőtlen hatásai kevéssé, vagy egyáltalán nem jelentkeznek. A déli iparterületek magja még kevéssé igénybe vett, alulhasznosított, mert az Eger–Füzesabony vasúti fővonal, a rendező pályaudvar és az Eger‐Putnok vasútvonal által közrezárt terület feltárása ez idáig nem volt biztosított, azonban a MÁV Zrt.‐vel folytatott tárgyalások során a városnak lehetősége nyílt a fejlesztési szándékai realizálására.

A város életében stratégiai fontosságú cél a munkahelyteremtés, a város gazdasági potenciáljának növelése. A gazdaságfejlesztés a város hagyományaira épülő, az adottságokat jobban kihasználó iparfejlesztéssel valósítható meg. Erre az iparterületek közül a déli iparterületek – azon belül is a régi rendező pályaudvar és térsége, valamint a volt kertészeti területek és az Andornaktályához közeli beépítetlen területek – a legalkalmasabb helyszínek. A barna‐ vagy zöldmezős iparterület fejlesztések mellett az elhagyott csarnokok aktivizálásával, a hasznosításnak megfelelő átalakításával értékes területek nyerhetők. A fejlesztés keretén belül a szomszédos települések irányába egy térségi iparigazdasági övezet kialakítására van lehetőség. Fontos hangsúlyozni, hogy a településfejlesztési akció csak több ütemben valósítható meg.” – ITS

[/three_fourth]

[clear]

Microsoft Word - EGER_ITS_2014-2020_0724-3

Microsoft Word - EGER_ITS_2014-2020_0724-3


Az összes akcióterület közül talán a Déli ipari terület a legszárazabb: részben, mert a gyárak világa egyébként sem mindig számít túl érdekes témának, részben pedig, mert ez a terv áll még legmesszebb a megvalósulásától. Ahogy írják is a bevezetőben, 2020-ig még csak az első ütemet szeretnék megvalósítani, ami lényegében a valódi előrelépés lehetőségének megalapozását jelenti. A jövő Egerének kétségtelenül szüksége van viszont ezekre a beavatkozásokra. Bár meggyőződésünk, hogy a város erőssége soha nem a gyáriparban lesz, a szolgáltatóipar mellé jól jön azért, ha több lábon tudunk majd állni.

A projektek közül az ATP2, Sas utcai csomópontját emelnénk ki. Ezer éves terv már ugye ez, sok helyre tologatták a megvalósítását, legutoljára például az intermodális csomóponthoz tartozott. Most onnan már kivették és önmagában tervezik megvalósítani – ebben valószínűleg közrejátszhat, hogy a 2020-as végű stratégiai időszakban is még csak a tervezése szerepel az intermodálisnak. Egyhamar így azt nem várhatjuk megépülni, mindenesetre a Sas útban azért bízhatunk. Legutolsó adataink szerint a különszintű vasúti átjáró egyébként egy 2×1 sávos közúti aluljárót jelentene. Ha hihetünk az időpontokat mutató táblázatnak, akkor 2017. végéig.

Érdekes az ugyanezen ATP2-es ponthoz tartozó „feltáró utak építése” megjegyzés. Ehhez nem találtunk terveket, mindenesetre valószínűleg nem fognak érdemi változást jelentei az Ipari park megközelíthetőségében. Érdemes lenne pedig eljátszani a gondolattal, esetleg hatástanulmány szintjén is, hogy mi lenne, ha új „bejáratokat” kapnának a most MÁV-tól átvenni tervezett belső területek. Első ránézésre nem tűnne megoldhatatlannak összekötni a Liszt Ferenc utat a Kistályaival, illetve  ugyanígy a Meder utcát sem a Külsősorral. Utóbbi a Sas utcát tehermentesíthetné, előbbi pedig a Lajosvárosnak jelenthetne akár gyalogos összeköttetést is az Ipari parkkal.

Új üzletek Egerben

Ha megadod az email címedet, levelet küldünk, amikor új elem kerül fel az üzletfigyelő listára. Elérhetőségedet nem használjuk fel más célra, és bármikor leiratkozhatsz, ha nem kérsz több értesítést.

Szólj hozzá! 2 hozzászólás

  • …és a Faiskola u. kiépìtése 2×1 sáv, szilárd burkolattal… Akkor lenne meg igazán a feltétele ebben a városrészben az értelmes buszhálózati fejlesztésnek, ezzel az utcán Fel a Puky M. utc

  • eszes szerint:

    Grimm, Andersen, hazájában az ilyen beteljesülésben sokkal jobban biznék – még az én 6x-em körüli koromban is – lásd k-2-es ut mint BENEDEK ELEKÉBEN ….