Skip to main content
Közlekedés

Kiírták a közbeszerzést az egri közbringarendszer kialakítására

By 2022. február 26.

2019-ben foglalkoztunk utoljára a blogon az akkor még csak gondolat szintjén létező egri közbringarendszerrel. Bár a projekt még mindig messze áll a tényleges megvalósulástól, egy lépéssel már közelebb járunk a célhoz, február 23-án megindították ugyanis a közbeszerzési eljárást a rendszer kialakítására.

Utolsó cikkünkben kissé szkeptikusak voltunk a fejlesztéssel a tekintetben, hogy képes lenne érdemben csillapítani a belváros autós forgalmát. Lévén, hogy földrajzi elhelyezkedéséből is adódóan, Egerben elsősorban szabadidős célokat szolgálnak a biciklik, főként tehát nem munkába járásra használjuk őket, hanem kikapcsolódáshoz. Ahogyan a Fenntartható Városi Mobilitási Tervben is megfogalmazták, nálunk „a hasonló méretű (80 000 fő alatti lakosságú) megyei jogú városok átlagához képest a kerékpározás alacsonyabb […] aránya emelkedik ki.”

A közbeszerzést olvasgatva mostanra még tovább erősödött a szkepticizmusunk: kapaszkodjunk meg, hogy hány gyűjtőállomást terveznek kialakítani! Kettőt. Egyet az Árva közbe, a patakmederből felszínre érkező kerékpárút mellé, egyet pedig a Kallómalom utcára az egykori sportpályákhoz. Ha csak egy gyűjtőállomással terveznének, akár azt is mondhatnánk, hogy ennek bizony nem sok értelme lesz, de így azért más a helyzet, hiszen a Kallómalom utcán élő Ancilla néni például bármikor használhatja majd a rendszert piacra menet, sőt, akár hazafelé is!

Bár elégedetlennek tűnhetünk, igazából csak optimistának kell lenni és más szemmel kell nézni a projektre. A szemléletváltás ahhoz szükséges, hogy helyén kezeljük a tervet. Ha abból indulunk ki, hogy Egerben elsősorban szabadidős célokat szolgálnának majd a közbringák és csak másodsorban szólnának a hétköznapokra, akkor máris több potenciál rejlik az elképzelésben. Autóból nem lesz ugyan érdemben kevesebb miatta a belvárosban, de hétvégente bicikliző helyi lakosból és turistából talán igen, ami ugyanúgy nemes cél. Az optimizmusra pedig ott kell hagyatkoznunk, hogy a későbbiekben bővíteni fogják a gyűjtőállomások számát. Két helyszínnel nyilván életképtelen a rendszer, de ha kerülne még belőle jónéhány a város más pontjaira, sőt, Eger szomszédos településeire is akár, hirtelen kapnánk egy abszolút vállalható szabadidős programlehetőséget. Egy létező rendszert pedig sokkal könnyebb bővíteni, mint egy még nem létezőt újonnan létrehozni, az első legnehezebb lépés pedig ezzel a két állomással már meglenne.

Érdeklődőknek érdemes a bejegyzés aljára görgetni, ahonnan letölthető a teljes műszaki leírás, illetve ajánljuk a bevezetőben már linkelt Közbeszerzési Rendszer oldalát is további kapcsolódó dokumentumokért. Ide csak az összefoglalót másoljuk be, hogy mik lesznek a nyertes ajánlattevő feladatai:

  • Hagyományos kerékpár beszerzése – 20 db hagyományos közösségi kerékpár leszállítása és
    üzembe helyezése a műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Gyűjtőállomások – 2 db közbringa gyűjtőállomás szállítása, helyszíni telepítése és
    beüzemelése a műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Érintőképernyős vezérlőoszlop – A gyűjtőállomáson egyedi kialakítású érintőképernyős
    vezérlőoszlopot kell elhelyezni a műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Dokkolóállások – A 2 db gyűjtőállomáson 15-15 db, összesen 30 db hibrid dokkolóállás
    kialakítása a műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Egyedi azonosító eszközök (ügyfélkártyák) – 500 db egyedi azonosító eszköz leszállítása a
    műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Karbantartáshoz szükséges alábbi eszközök, alkatrészek, kopóalkatrészek biztosítása a
    műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
    – a kerékpárok és a gyűjtőállomások elemeinek karbantartásához szükséges speciális
    szerszámok (pl. védett kötések vagy jogosulatlan hozzáférés ellen védett fedelek
    eltávolításához szükséges, kulcsok): 1 db készlet
    – SIM kártya (állomások, kerékpárok)
    – Hagyományos kerékpár pót alkatrész
    – Érintőképernyős vezéroszlop pótalkatrész
    – Hibrid dokkoló pótalkatrész
  • Szoftverfejlesztés, szoftverlicensz elérhetőségének biztosítása – A közbringa rendszer
    működéséhez, használatához, üzemeltetéséhez szükséges szoftverek (szoftverlicensz
    használat) biztosítása, továbbá az ezekhez szükséges adatbázisok létrehozása a műszaki
    leírásban foglalt paraméterekkel
  • Weboldal létrehozása – A közbringa rendszer saját weboldalának elkészítése és üzembe
    helyezése a műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Okostelefon-alkalmazás létrehozása A- közbringa rendszer saját okostelefonalkalmazásának (mobil applikáció) elkészítése legalább Android, iOS és Huawei App
    Gallery operációs rendszerekre, és a megfelelő alkalmazás-áruházakba történő feltöltéssel
    az alkalmazás ingyenesen letöltésétnek biztosítása a műszaki leírásban foglalt
    paraméterekkel
  • Arculat -A fejlesztés keretében a rendszer egységes arculatának biztosítása az ügyfelek és
    belső felhasználók által elérhető felületeken a műszaki leírásban foglalt paraméterekkel
  • Próbaüzem – Az elkészült rendszer tesztelése és 30 napos próbaüzem lefolytatása a műszaki
    leírásban foglalt paraméterekkel
  • Oktatás – A rendszer éles üzemű működtetéséhez megfelelő szintű oktatás biztosítása a
    műszaki leírásban foglalt paraméterekkel

Kapcsolódó letöltés

Műszaki leírás