Az Építési és Közlekedési Minisztérium még korábban megbízást adott a 87a számú vonalszakasz fejlesztésének engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítésére. Ahogy a címből is kiderült, ez a szám az Eger és Füzesabony közötti vasútvonalat jelenti.
Az engedélyezési tervek már 2022-ben elkészültek, összesen négy szakaszra bontva a fejlesztést:
- Füzesabony (kiz.) – Maklár (kiz.) 3+00 – 57+42
- Maklár állomás 57+42 – 73+58
- Maklár (kiz.) – Eger(kiz.) 73+58 – 154+95
- Eger állomás 154+95 – 167+00
A tervezett fejlesztés nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás, ami bizakodásra ad okot, hátha egy fél százalékkal így nagyobb esély van a megvalósulására.
A részletes tájékoztató és a véleményezésre bocsátott egyeztetési anyag megtalálható online ezen az oldalon, illetve nyomtatott formában a Polgármesteri Hivatal aulájában is. A tervjavaslattal kapcsolatos észrevételeket január 10-ig lehet elküldeni.
A tervezett fejlesztés kiemelten fontos lenne Eger életében, hiszen ezen az egyetlen sínpáron keresztül kapcsolódik városunk először Füzesabonyhoz, majd pedig lényegében a világhoz, legalábbis vasúti értelemben.
Illúzióink azért ne legyenek, a beruházástól nem kell csodákat várni. Nem épülne második sínpár, nem növekedne a maximális sebességhatár és nem létesülne új különszintű átjáró sem – persze ezek mindegyike vitatható, hogy egyáltalán kellene-e. Amit kapnánk, az viszont az az állapot, amilyennek eredetileg, fénykorában szánták a vonalat!
- Megtörténne a koros, bizonytalan teherbírású, vagy geometriailag nem megfelelő műtárgyak állagmegőrzése/felújítása/szükség szerinti átépítése.
- Javítanák a vízelvezetést.
- Állagmegóvó karbantartást végeznének a biztosítóberendezés elemein, a szakaszon a vonali kábelek teljes hosszban átépülnének, új kábelek kerülnének fektetésre.
- Emelt szinten karbantartanák a szakasz felsővezeték elemeit.
- Átépítenének és felújítanának 9 útátjárót (ebből hármat Eger területén belül).
- És a lényeg: állapottól függően cserélnék a felépítményt és megerősítenék az alépítményt, értsd, felújítanák a vasúti pályát.
A beavatkozás eredményeképp végre eltűnnének a 80-as lassújelek az egri szakaszról és ismét teljes sebességgel, 100-zal hasítanának a vonataink, már amennyiben ezt a tempót hasításnak számítjuk.
Egy hónapja bosszankodtunk a MÁV zseniális húzásán, amivel az állandósult késéseket kezelte: fejlesztés helyett a társaság inkább megnövelte a menetrendben szereplő menetidőt Egerből Budapestre. Akkor nem csak mi jártunk rosszul, Szeged hozzánk hasonlóan 4, Debrecen 5, Miskolc pedig 7 perccel került távolabb Budapesttől az új menetrenddel. Ennél azért egy teljes pályafelújítás már elegánsabb megoldás.
Kapcsolódó letöltés
Megalapozó vizsgálat